عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 31 تير 1396
بازدید : 88
نویسنده : s.a

در ماده 1170 قانون مدنی آمده است: «اگر مادر در مدتی که حضانت طفل به او است مبتلا به جنون شود یا به دیگری شوهر کند حق حضانت با پدر خواهد بود.»

حال این سوال پیش می آید در فرض که مادر شوهر کند اولا در صورت فوت پدر و ازدواج مادر آیا سایر اقوام به ویژه پدر شوهر (ولی قهری) می تواند حضانت را از مادر سلب کند. ثانیا در صورت ازدواج مادر و سلب شدن حضانت از سوی پدر و در ادامه فوت پدر آیا حضانت به مادر باز می گردد؟

قانون در این زمینه ساکت است ولی استنباط از ماده 1171 قانون مدنی و نظر فقها و همچنین نظرات حقوقدانان می توان چنین نظر داد که سلب حضانت از مادر در صورت ازدواج، مشروط به حیات پدر است و در صورت فوت او، مادر اولویت در حضانت دارد و فرقی نمی کند که در زمان حیات، پدر حق خود در سلب حضانت از مادر با توجه به ازدواج او اعمال کرده باشد یا نه

ممکن است این شبهه به وجود آید که بودن فرزند در نزد ناپدری احیانا صدمات جسمی و روحی به فرزند وارد آورد و یا این که مادری که شوهر کند نمی تواند به طور کامل از ایفای وظایفی نگهداری برآید؟ در جواب باید گفت که به احتمالات نمی توان اکتفا کرد و در فرض اثبات صدمات روحی یا جسمی می توان حضانت را از مادر سلب کرد ولی در تربیت طفل و نگهداری از طفل دامان پر مهر مادر حتی در فرض شوهر کردن و ازدواج او نسبت به سایر خویشان ارجحیت دارد البته موارد گفته شده مانع این نیست که اگر ثابت شود سلامت جسمی و روحی طفل در خطر است و یا عدم صلاحیت مادر اثبات شود، حضانت از او سلب گردد.

وکیل مجرب خانواده 09122547699 – 44033677

 

منبع: شوهر کردن مادر



:: برچسب‌ها: شوهر کردن مادر ,
تاریخ : شنبه 31 تير 1396
بازدید : 154
نویسنده : s.a

آنچه امروزه در دادگاه ها به عنوان طلاق توافقی رواج یافته است و در قانون جدید حمایت خانواده نیز به آن اشاره شده است، طلاق خلع است به این صورت که زن تمام یا قسمتی از از مهریه یا هر مال دیگری را و لو اندک در قبال طلاق بذل می کند و شوهر (زوج) قبول می کند که معمولا در مراحل طلاق توافقی با وکیل این اختیار در غیاب زوجین به وکیل واگذار می شود. بنابراین در آراء صادره (گواهی عدم امکان سازش) نوع طلاق خلع است و بدیهی است طلاق خلع از انواع طلاق بائن محسوب می شود.

طلاق به طور کلی بر دو قسم است یا رجعی است و یا بائن به این معنی که یا مرد (شوهر) می تواند در ایام عده به زن رجوع نماید یا نمی تواند. طلاق بائن خود انواعی دارد که در ماده 1145 قانون مدنی به آن اشاره شده است که یکی از آن ها طلاق خلع است.

ماده 1145 قانون مدنی: « در موارد ذیل طلاق بائن است: 1 - طلاقی که قبل از نزدیکی واقع شود.2 - طلاق یائسه. 3 - طلاق خلع و مبارات مادام که زن رجوع بعوض نکرده باشد.4 - سومین طلاق که بعد از سه وصلت متوالی بعمل آید اعم از این که وصلت در نتیجه رجوع باشد یا در نتیجه نکاح جدید. »

بنابراین در طلاق خلع که طلاق بائن است امکان رجوع برای زوج فراهم نیست. ( ماده 1144 قانون مدنی)

نکته ای که باید توجه کرد این که در طلاق خلع زوجه می تواند در ایام عده به آنچه بذل کرده مراجعه کند در مقابل شوهر نیز حق رجوع پیدا کرده و می تواند به زوجیت و به زن رجوع کند.

نکته دیگر این که در طلاق خلعی که زوجه (دوشیزه / باکره) باشد و یا این که در سن یائسگی باشد امکان رجوع زوجه به آنچه بذل کرده در ایام عده ممکن نیست پس امکان رجوع مرد نیز میسر نمی باشد.

ملاک دادگاه برای سن یائسگی در زنان 50 قمری است و نه 50 سال شمسی.

وکیل خانواده 09122547699 - 44033677

منبع: طلاق توافقی بائن است یا رجعی؟

 



:: برچسب‌ها: طلاق توافقی بائن است یا رجعی؟ ,
تاریخ : شنبه 31 تير 1396
بازدید : 99
نویسنده : s.a

از آنجا که گروه وکلای پارسای در عرصه پرونده های مرتبط با خانواده خاصه طلاق در تهران و حومه به شهرتی دست یافته است و سالهاست که پرونده های کثیری در این خصوص داشته است و با توجه به مشاوره حقوقی های فراوان، بسیار سوال می شود که طلاق توافقی با مهریه امکان پذیر است؟ طلاق توافقی با بچه چگونه است؟

در جواب باید گفت که در طلاق توافقی همه چیز بستگی به توافق زن و شوهر متقاضی طلاق دارد و آن ها هستند که توافق های خود را به دادگاه اعلام می کنند. طلاق توافقی بدون مهریه یا طلاق توافقی با مهریه هر دو امکان پذیر است مهم این است که زوجین چه توافقی بر سر مهریه کرده باشند. در خصوص امکان رجوع زن بعد از طلاق به مطلب آبی رنگ مراجعه کنید.

حضانت فرزند در طلاق توافقی هم کاملا به شرایط و توافق زوجین وابسته است. پیش فرض قانون گذار این است که فرزند چه دختر و چه پسر تا پایان 7 سالگی با مادر و بعد از آن حضانت دختر تا 9 سالگی و پسر تا 15 سالگی با پدر است اما بسیار شایع است که زوجین در هنگام توافقنامه طلاق توافقی بر خلاف آن توافق می کنند حتی می توان نوشت که حضانت دائم با پدر یا مادر باشد که در این راستا چنین نوشته می شود که حضانت تا سن رشد با پدر یا مادر است.

شایان ذکر است که بعد از 9 سال و 15 سال مذکور انتخاب این که فرزند با پدر زندگی کند یا مادر با خود فرزند است.

وکیل پایه یک برای طلاق091122547699 -44033677

 

منبع: وکیل طلاق توافقی

 



:: برچسب‌ها: وکیل طلاق توافقی ,
تاریخ : شنبه 31 تير 1396
بازدید : 121
نویسنده : s.a

مرد فقط در طلاق رجعی است که می تواند در ایام عده به زوجه رجوع نماید و در طلاق بائن امکان رجوع در ایام مذکور، برای شوهر میسر نمی باشد. طلاق توافقی هم عمدتا طلاق خلع است و طلاق خلع یکی از انواع طلاق بائن است. با توضیح داده شده امکان رجوع برای شوهر میسر نیست اما در طلاق خلع که زن دوشیزه یا یائسه نباشد، زن می تواند در ایام عده به آنچه در ازای طلاق بذل کرده که در اصطلاح فقهی حقوقی "مابذل" نامیده می شود رجوع کند. پس از رجوع زن در ایام عده به ما بذل، طلاق به اصل خود که همان طلاق رجعی است تبدیل می شود و با این وصف در طلاق رجعی برای زوج امکان رجوع میسر خواهد شد با توجه به این که اصطلاحات فقهی و حقوقی برای عامه مردم دشوار است به این مثال توجه کنید:

در یک طلاق توافقی که زن دوشیزه نیست، توافق چنین است که زن کل مهریه را در قبال طلاق بذل کند. پس از صدور گواهی عدم امکان سازش (رای دادگاه) و پس از ثبت طلاق در محضر، سه ماه عده زن شروع می شود، در این مدت زن می تواند به دفترخانه طلاق مربوطه مراجعه کند و اعلام کتبی نماید که می خواهد به مهریه بذل کرده رجوع کند. پس از رجوع زن، مرد می تواند به زوجیت و زوجه رجوع کند که با این توضیح مثل این می ماند که زوجین طلاق نگرفته اند و همه چیز به حالت اول باز می گردد.

شرایط رجوع پس از طلاق توافقی نیز همان است که گفته شد. یعنی در طلاق توافقی اگر زن دوشیزه یا یائسه نباشد و در ایام عده به مهریه بذل کرده مراجعه کند شوهر نیز می تواند طلاق را بر هم بزند و رجوع نماید.

وکیل طلاق توافقی 09122547699 - 44033677

 

منبع: xghr j,htrd

 



:: برچسب‌ها: xghr j,htrd ,
تاریخ : شنبه 24 تير 1396
بازدید : 102
نویسنده : s.a

در طلاق توافقی زوجین الزام قانونی برای استفاده از وکیل ندارند و می توانند بدون حضور وکیل نیاز مراحل طلاق توافقی را بدون وکیل طی کنند اما وکالت به وکیل به جهت طلاق توافقی مزایایی برای موکل و حتی طرف مقابل دارد. اول این که چون نیاز به حضور ایشان نیست لطمه شغلی و یا حیثیتی - که احیانا ممکن است برای بعضی از افراد در اثر حضور در دادگاه خانواده متحمل باشد – به موکل وارد نمی آید ثانیا اضطراب - تنش و جر و بحث زوجین در شرف طلاق کاهش می یابد ثانیا داشتن وکیل در کیفیت کار و حفظ حقوق موکل و مدت زمان انجام طلاق توافقی کاملا تاثیر گذار است. در عین حال داشتن وکیل امری صد در صد اختیاری است.

2-برای درخواست طلاق باید کجا رفت؟ زوجین متقاضی جدایی از طریق طلاق توافقی در صورت نداشتن وکیل، باید به دفتر خدمات الکترونیک قضایی همراه با شناسنامه، عقدنامه و کارت ملی (مدارک برای طلاق توافقی) مراجعه کنند و درخواست طلاق توافقی را ثبت و امضاء کنند. پس از ارجاع شعبه درخواست شعبه دادگاه زوجین می بایستی به شعبه مربوط مراجعه کنند تا پس از انجام مشاوره دادگاه که اجباری است نزد قاضی حاضر شده و صورتجلسه دادگاه را امضاء نمایند. زوجین هر توافقی که با هم در مورد طلاق توافقی داشته باشند به دادگاه اعلام می کنند.

3-پس از صدور رای طلاق توافقی و اخذ قطعیت، زوجین 3 ماه مهلت برای مراجعه به دفتر طلاق و ثبت رسمی دارند.

در دادگاه های تهران زوجه ای که دوشیزه باشد معرفی به پزشکی قانونی می شود. اگر زوجه دوشیزه نباشد و یائسه نیز نشده باشد اخذ گواهی بارداری یا عدم آن به جهت ثبت طلاق الزامی است.

مهریه، حضانت فرزندان ملاقات و نفقه آن ها، نفقه زوجه و اجرت المثل، جهیزیه همگی وابسته به توافق زوجین است و رای دادگاه بر این اساس صادر می شود.

در هیچ یک از مراحل طلاق توافقی چه با وکیل و چه بدون آن الزام قانونی برای حضور یا اجازه والدین زوجین نیست حتی اگر زوجه دوشیزه باشد.

مشاوره تلفنی طلاق توافقی رایگان است لذا اگر سوالاتی در این خصوص داشتید با ما تماس بگیرید.

وکیل طلاق توافقی09122547699 – 44033677

 

منبع: طلاق توافقی چگونه انجام می شود؟



:: برچسب‌ها: طلاق توافقی چگونه انجام می شود؟ ,
تاریخ : شنبه 24 تير 1396
بازدید : 319
نویسنده : s.a

قبل از ورود به جواب سوال توصیه می شود مطلبی تحت عنوان همه چیز در خصوص اعسار از پرداخت مهریه (قسط بندی مهریه) را که به طور کامل و به تفصیل در خصوص اعسار از پرداخت مهریه توضیح داده شده است را مطالعه نمایید.

یکی از متداولترین سوالاتی که از وکیل خانواده می شود در مورد مهریه و به ویژه اعسار و پیش قسط است. سوال می شود که پیش پرداخت مهریه چقدر است؟

در قوانین مرتبط با مهریه و اعسار، میزانی برای قسط و اقساط مهریه مشخص نشده است حتی ملاکی هم برای آن ارائه نشده است و تماما اختیار تعیین آن به قاضی رسیدگی کننده محول شده است. این قاضی است که با توجه به مهریه و میزان آن، شرایط مالی زوج و دفاعیات زوجه، پیش پرداخت و اقساط را تعیین می کند. بنابراین مبلغ اقساط مهریه یا همان میزان اقساط مهریه برای همه یکسان نیست و در هر پرونده ای و در هر شعبه ای، قاضی دادگاه خانواده به صورت موردی تصمیم گیری می کند. بدیهی است که رای اعسار از پرداخت مهریه ظرف 20 روز در دادگاه تجدید نظر استان، امکان تجدید نظر خواهی و اعتراض وجود دارد.

عده ای اصرار دارند که شما بگویید حداقل پیش قسط مهریه به چه میزان است و جواب داده شد که ملاک و معیاری برای آن وجود ندارد و از مواردی است که در اختیار قاضی دادگاه است.

توجه داشته باشید که عدم پرداخت پیش قسط مهریه و همچنین ادعای عدم توانایی پرداخت پیش قسط مهریه در صورتی که در دادگاه پذیرفته نشود، موجب صدور حکم جلب زوج خواهد شد.

شایان ذکر نپرداختن مهریه تا 110 سکه تمام بهار آزادی یا معادل آن با شرایطی که در قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی آمده است از موجبات صدور حکم جلب شوهر خواهد بود و نسبت به مازاد آن حتی در صورت تقسیط توسط دادگاه، در صورت نپرداختن اقساط امکان جلب شوهر وجود ندارد.

پیش قسط مهریه در طلاق زوج از موارد مذکور مستثنی نیست اما با این توضیح که اگر قبل از طلاق مهریه توسط زوجه مطالبه شده باشد (چه از طریق دادگاه و چه از طریق اجرای ثبت) و متعاقبا توسط زوج دادخواست اعسار داده شده باشد و حکم قطعی در خصوص وضعیت اعسار زوج صادر شده باشد با همان شرایط و با دادن دادخواست طلاق از جانب زوج، امکان طلاق زوجه وجود دارد. ولی اگر زن درخواست مهریه نکرده باشد و مردی دادخواست یک طرفه طلاق تقدیم دادگاه کرده باشد و بعد از صدور حکم قطعی طلاق، مدعی عدم توانایی پرداخت کل مهریه را داشته باشد می بایستی دادخواست اعسار از پرداخت مهریه را تقدیم دادگاه کند. در این رویه دادگاه ها کاملا سختگیرانه است اولا بعضی از شعب اعسار زوج را وقتی دادخواست طلاق داده باشد را نمی پذیرند ثانیا شعبی هم که می پذیرند معمولا پیش پرداخت سنگین تری برای زوج در نظر می گیرند.

توصیه می شود برای اطلاعات کامل تر در خصوص درخواست طلاق از جانب مرد مطلب مراحل طلاق از طرف مرد را مطالعه نمایید.

وکیل خانواده خوب در تهران 09122547699 - 44033677

 

 

منبع: پیش قسط مهریه چقدر است؟



:: برچسب‌ها: پیش قسط مهریه چقدر است؟ ,
تاریخ : شنبه 24 تير 1396
بازدید : 83
نویسنده : s.a

بر طبق قانون حمایت خانواده مصوب 1391 انجام مشاوره اجباری شده است. اما رویه دادگاه های خانواده کشور یکسان نیست. در بعضی از شهر ها زوجین و یا وکلای آن ها به واحد مشاوره بهزیستی آن شهر ارجاع داده می شوند اما در تمام مجتمع های قضایی خانواده تهران، واحد مشاوره مستقر در همان مجتمع شده است و با معرفی شعبه رسیدگی کننده به طلاق توافقی، زوجین یا وکلای آن به واحد مشاوره مراجعه می کنند اما رویه شعبه های دادگاه خانواده متاسفانه در این خصوص یکسان نیست. با توضیح این که بعضی از شعب حضور زوجین را برای مشاوره الزامی می دانند، بعضی از شعب حضور یکی از زوجین را لااقل برای مشاوره ضروری می دانند و در نهایت بعضی شعب دادگاه خانواده هم انجام مشاوره بدون حضور زوجین و با وکیل را امکان پذیر می دانند.

آنچه وکیل خانواده باید توجه کند اینکه در وکالتنامه امضاء موکل خود در خصوص شرکت در جلسات مشاوره دادگاه اخذ کند تا بهانه ای دست مرجع رسیدگی کننده نباشد که وکیل اختیار از موکلش در شرکت در جلسه مشاوره را ندارد. به هر حال رویه و سلیقه دادگاه ها متفاوت است. با عنایت بر اینکه بعضی زوجین حتی حاضر نیستند برای لحظه ای در دادگاه و جلسه مشاوره حضور یابند، وکلای خانواده گروه پارسای با توجه به تجربه فراوان در این زمینه، برای عدم حضور موکلینی که تمایل به شرکت در جلسه مشاوره ندارند، نهایت تلاش را می کند.

وکیل برای طلاق توافقی 09122547699 - 44033677

 

منبع: مشاوره طلاق توافقی چگونه است؟



:: برچسب‌ها: مشاوره طلاق توافقی چگونه است؟ ,
تاریخ : شنبه 24 تير 1396
بازدید : 120
نویسنده : s.a

امکان مراجعه مستقیم زوجین به دفترخانه طلاق بدون صدور رای دادگاه وجود ندارد و پس از صدور گواهی عدم امکان سازش برای ثبت رسمی طلاق به دفترخانه طلاق (محضر) مراجعه می شود.

2-هر کدام از زوجین می تواند بدون حضور، مراحل طلاق توافقی را با وکیل به پایان برساند.

3-طلاق توافقی در دوران عقد و بعد از آن تفاوتی نمی کند فقط دادگاه های خانواده تهران در صورت دوشیزه بودن، زوجه را به پزشکی قانونی به جهت اخذ گواهی بکارت معرفی می کنند.

4-مدارک لازم برای ثبت دادخواست طلاق توافقی عبارت است از عقدنامه، شناسنامه، کارت ملی در صورت نبودن عقدنامه از دفترخانه ای که ازدواج در آنجا ثبت شده است رونوشت اخذ می شود.

5-برای شروع طلاق توافقی و ثبت دادخواست در ابتدا باید به دفتر خدمات الکترونیک قوه قضاییه مراجعه کرد.

6-با توجه به این که دفاتر خدمات قضایی متن دادخواست را در اختیار دارند زوجین نیازی ندارند در هنگام مراجعه به دفتر خدمات قضایی متن آماده شده در اختیار داشته باشند.

7-نیازی به ثبت همه توافقات در خصوص امور مالی و غیر مالی در متن دادخواست نیست و صرف دادن دادخواست طلاق توافقی برای شروع کافی است.

8-اگر زوجین بر سر اموری مثل نفقه، مهریه، اجرت المثل، حضانت و ملاقات فرزندان توافق نداشته باشند طلاق توافقی حتی با دادن دادخواست هم به نتیجه رای گواهی عدم امکان سازش منجر نخواهد شد.

9-مدت زمان طلاق توافقی در شهرهای مختلف ایران یکسان نیست حتی در شعبه های مختلف یک شهر نیز رویه یکنواختی وجود ندارد ولی مراحل انجام طلاق توافقی توسط گروه وکلای پارسای در کمتر از یک هفته انجام خواهد شد.

10-امکان پشیمانی حتی در صورت ثبت دادخواست طلاق توافقی در دفتر خدمات قضایی برای هر کدام از زوجین وجود دارد.

11-هزینه ثبت دادخواست طلاق توافقی (هزینه دادرسی) با هزینه دفتر خدمات قضایی حدود 150 هزار تومان است.

12-حق الوکاله وکیل برای طلاق توافقی برای هر کدام از زوجین که تمایل به داشتن وکیل داشته باشند 800 هزار تومان تا پایان اخذ رای دادگاه است.

13-پرونده های طلاق از طریق وکالت در طلاق لزوما می بایستی توسط وکیل شروع و ادامه پیدا کند. (حق طلاق)

14-مشاوره برای طلاق توافقی از مراحل الزامی طلاق توافقی است که رویه دادگاه در شهرهای مختلف ایران در این خصوص متفاوت است. در حال حاضر در شهر تهران بیشتر محاکم می پذیرند که هر کدام از زوجین که وکیل دارد وکیل به جای موکل در جلسه مشاوره شرکت نماید.

15-در مواردی که زوجه دوشیزه نیست و یا این که در سن یائسگی -50 سال قمری - نمی باشد اخذ گواهی بارداری الزامی است.

این مطلب ادامه دارد ...

وکیل طلاق توافقی در تهران 09122547699 – 44033677

 

 

منبع: مراحل درخواست طلاق توافقی



:: برچسب‌ها: مراحل درخواست طلاق توافقی ,
تاریخ : شنبه 24 تير 1396
بازدید : 120
نویسنده : s.a

این روزها با توجه به شرایط اقتصادی و فرهنگی کمتر خانواده ای است که به نوعی درگیر پرونده های قضایی نباشد. بدیهی است که همگان تسلط بر قوانین ماهوی و شکلی ندارند و مقتضای عقل است که دفاع از حقوق به وکیل مجرب سپرده شود.

بیشتر افراد نیز علاقه مند هستند که پرونده های خود را به بهترین وکیل محول کنند. در خصوص لزوم استفاده از وکیل متبحر بسیار سخن گفته شده است و علی رغم این که هنوز در کشور ما مثل کشورهای توسعه یافته، استفاده از خدمات وکیل پایه یک دادگستری رواج نیافته است اما آنچنان مزایای استفاده از وکیل روشن است که طولانی کردن کلام، توضیحات واضحات خواهد بود. اما نکته ای ظریف این که همه هنر وکیل در دانستن قوانین ماهوی نیست به کرات به افرادی برخورد کرده ایم که در رشته تحصیلی خودشان تبحر داشته اند ولی به فراخور مشکلشان مثل دعاوی خانوادگی، قانون را مطالعه کرده اند و به اطلاعات کلی دست یافته اند اما غافل از اهمیت دانستن آیین دادرسی و مقررات شکلی – که قواعد چگونه رسیدن به حق است – بوده اند و به همین علت دعاوی آن ها به شکست انجامیده است. اهل فن می دانند که اهمیت راه رسیدن به حق کمتر از دانستن خود حق نیست.

با توجه به مطالب گفته شده که یک از هزاران می باشد، نیاز استفاده از وکیل در دعاوی بیشتر مشخص می شود. برای آشنایی بیشتر با وکیل دعاوی و وکیل خانواده توصیه می شود لینک های مربوط به آن که با رنگ آبی متمایز شده است را مطالعه فرمایید.

اما ما گروه وکلای پارسای معتقدیم که برای بهترین وکیل خانواده باید بهترین موکل بود وکیل خوب خانواده نیاز به موکل خوب دارد به این صورت که در تمام مراحل دادرسی می بایستی چیزی را که مرتبط به موضوع پرونده می باشد بدون هیچ گونه ملاحظه ای از وکیل خانواده پنهان نماند و برای موفقیت باید آنچه حقیقت تمام و کمال است به وکیل خود بازگو کنید. مشهور است که گفته می شود وکیل محرم اسرار موکل است. مطمئن باشید که اسرار و اطلاعات شما نزد وکیل حرفه ای محفوظ خواهد ماند. بدانید که پنهان کردن واقعیت از وکیل در نهایت به پرونده شما آسیب می رساند چه بسا که وکیل با دانستن تمام جزئیات نحوه اقامه دعوی یا دفاع را تغییر دهد. مطلب دیگر این که طول زمان دادرسی از اختیار وکیل خارج است و موکل باید بداند که وکیل نیز مشتاق است هر چه سریع تر پرونده به نتیجه مطلوب برسد.

رویه شعبه های مختلف دادگاه ما با هم متفاوت است بعضی سریع و بعضی کند هستند و در مجموع می توان گفت که اتفاقات دادرسی در اکثر مواقع قابل پیش بینی کامل نیست و ممکن است پرونده طولانی شود لذا توصیه می شود در این خصوص صبر و حوصله داشته باشید.

همانطور که می دانید بیشتر آراء دادگستری قابل اعتراض و تجدید نظر خواهی هستند ممکن است به هر دلیل دادگاه بدوی به نفع شما رای مطلوب را صادر نکند. بهترین کار این است که به وکیل خود تا انتهای پرونده اعتماد کنید آراء بسیاری در دادگاه تجدید نظر یا دیوان عالی کشور نقض شده است.

حال که سخن از بهترین وکیل خانواده در تهران و به عبارت دیگر وکیل خوب خانواده در تهران می باشد بهتر است که به دعاوی خانوادگی که در صلاحیت دادگاه های خانواده می باشد پرداخته شود بر طبق ماده 4 قانون حمایت خانواده مصوب 1391 رسیدگی به امور زیر در صلاحیت دادگاه خانواده است:

۱ـ نامزدي و خسارات ناشي از برهم ‌ زدن آن
۲ـ نکاح دائم، موقت و اذن در نکاح
۳ـ شروط ضمن عقد نکاح
۴ـ ازدواج مجدد
۵ ـ جهيزيه
۶ ـ مهريه
۷ـ نفقه زوجه و اجرت ‌ المثل ايام زوجيت
۸ ـ تمکين و نشوز
۹ـ طلاق، رجوع، فسخ و انفساخ نکاح، بذل مدت و انقضاي آن
۱۰ـ حضانت و ملاقات طفل
۱۱ـ نسب
۱۲ـ رشد، حجر و رفع آن
۱۳ـ ولايت قهری، قيمومت، امور مربوط به ناظر و امين اموال محجوران و وصايت در امور مربوط به آنان
۱۴ـ نفقه اقارب
۱۵ـ امور راجع به غايب مفقود ‌ الاثر
۱۶ـ سرپرستی کودکان بی سرپرست
۱۷ـ اهداي جنين
۱۸ـ تغيير جنسيت

یکی از مهمترین دعاوی خانوادگی پرونده های طلاق است چه طلاق توافقی، طلاق از طرف زوج (شوهر) و یا طلاق از جانب زن، که پر واضح است با توجه به این که در شرع مقدس و قانون، طلاق به دست زوج است گرفتن طلاق از جانب زن، دعوای کاملا فنی و دشوار محسوب می شود. وکیل مجرب و وکیل خوب برای طلاق می تواند سیر طلاق را با توجه به علم و تجربه و آشنایی با رویه دادگاه برای شما همراه کند.

اگر در خصوص هر کدام از مسائل فوق احتیاج مشاوره حقوقی خانواده داشتید و یا این که قصد تشکیل پرونده و یا دفاع از پرونده ای را داشتید با (وکیل طلاق) تماس بگیرید.

وکیل برای طلاق توافقی 09122547699 - 44033677

 

منبع: وکیل خانواده



:: برچسب‌ها: وکیل خانواده ,
تاریخ : شنبه 24 تير 1396
بازدید : 134
نویسنده : s.a

بر طبق قانون اساسی هر شخصی حق دارد که در هر پرونده قضایی وکیل داشته باشد و دفاع از حقوق خود را به او واگذار نماید از طرفی می دانیم که برای ثبت رسمی هر نوع طلاقی در دفتر طلاق نیازمند رای دادگاه خانواده هستیم و تفاوتی نمی کند که رای طلاق یک طرفه باشد یا طلاق توافقی باشد به عبارت دیگر امکان ثبت طلاق توافقی بدون دادگاه و اخذ حکم میسر نمی باشد البته بر طبق شرایطی استثنایی در خصوص ایرانیان مقیم خارجاست که از این بحث خارج است. با توجه مطالب گفته شده زوجین می توانند برای طی مراحل طلاق توافقی از وکیل به جای خود استفاده کنند این نکته را باید توجه داشت که طلاق توافقی بدون وکیل امکان پذیر است و اجباری نیست.

اما در طلاق توافقی با وکیل دیگر نیازی به حضور زوجین نیست لذا در مقام پرسش به این سوال که طلاق توافقی بدون حضور طرفین با توجه به شرایط طلاق توافقی جدید امکان پذیر است؟

باید گفت که از سال 1391 و با تصویب قانون حمایت خانواده که مشاوره را برای طلاق توافقی اجباری کرده است بعضی از دادگاه های خانواده در این خصوص تاکید دارند که زوجین یا یکی از آن ها برای مشاوره حضور داشته باشند ولی هم اکنون اکثر قضات تهران بر این باورند که با بودن وکیل و در صورت عدم تمایل زوجین، مشاوره دادگاه توسط وکیل هم انجام می شود.

از این رو مراحل انجام طلاق توافقی بدون حضور زوجین در گروه وکلای پارسای انجام می شود مرحله ثبت طلاق در دفترخانه رسمی طلاق نیز در صورت تمایل زوجین توسط وکیل انجام می شود شایان ذکر است که پس از صدور رای طلاق توافقی که گواهی عدم امکان سازش نامیده می شود، زوجین 90 روز (سه ماه) فرصت دارند که به جهت ثبت طلاق به دفترخانه مراجعه کنند.

برای کسانی که مشغله کاری دارند یا تمایل به حضور در دادگاه و طی مراحل را ندارند و یا این که ترجیح می دهند به جهت افزایش نیافتن کشمکش و جر و بحث با طرف مقابل در دادگاه حضور نیابند، داشتن وکیل طلاق توافقی بهترین راه حل است گذشته از این که در پرونده طلاق توافقی که مسلما زوجین توافق های نسبت به مورد امور مالی و غیر مالی دارند پر است از نکات حقوقی که عقل و احتیاط ایجاب می کند از وجود وکیل متخصص برای جلوگیری از تضییع حقوقتان استفاده کنید.

در گروه وکلای پارسای به هیچ عنوان نگران حق الوکاله های گزاف و دور از ذهن نباشید. توصیه می شود که مطلب هزینه های طلاق توافقی را مطالعه کنید.

وکیل برای طلاق توافقی09122547699 – 44033677

مشاوره حقوقی طلاق توافقی رایگان است.

 

منبع: طلاق توافقی بدون حضور طرفین



:: برچسب‌ها: طلاق توافقی بدون حضور طرفین ,
تاریخ : شنبه 17 تير 1396
بازدید : 90
نویسنده : s.a

با توجه به این که زن و شوهر در مورد طلاق، موارد مالی و غیر مالی مرتبط با زوجیت با یکدیگر توافق دارند، نیازمند رسیدگی طولانی و با وسواس در دادگاه نمی باشد و دادگاه های خانواده معمولا موضعی سهل گیرانه در این خصوص دارند اما مدت زمان طلاق توافقی با توجه به آنچه که گفته شد بسیار کم است ولی رویه دادگاه های شهر های مختلف ایران یکسان نیست و زمان قطعی را در این مورد نمی توان پیش بینی کرد. در شهر تهران نیز مجتمع های قضایی مختلف و شعبه های متفاوت دادگاه خانواده مشی مخصوص به خود را دارند ولی در حال حاضر در اکثر شعبه های خانواده تهران روند طلاق توافقی از ابتدا یعنی ثبت دادخواست در دفتر خدمات الکترونیک قضایی تا صدور رای (گواهی عدم امکان سازش) کمتر از یک هفته و معمولا 3 الی 4 روز توسط وکیل انجام می پذیرد. اگر زن و شوهر بدون داشتن وکیل بخواهند مراحل طلاق توافقی را انجام دهند از یک هفته الی ده روز طول می کشد.

اما در مقام پاسخ به این سوال که طلاق توافقی چه مدت طول می کشد جزئیاتی نیز موثر است مثلا خوب است که بدانید معمولا از بیست و پنجم هر ماه تا اول ماه بعد، دادخواست طلاق توافقی و یا هر دادخواست دیگری ثبت شود، به دلیل آماری که هر شعبه باید ارائه کند پرونده ارجاع نمی شود. بنابراین مدت زمان طلاق توافقی اگر دادخواست در پنج روز آخر ماه ثبت گردد طولانی تر می شود.

در مورد پرونده های طلاق توافقی که زن و شوهر دارد بعضی از شعب حساسیت بیشتر نشان می دهند و در بیشتر شعبه های خانواده تهران مرسوم است که از دفترخانه ای که وکالت در طلاق اخذ شده است در خصوص صحت و سقم آن و مدت اعتبار استعلام می شود البته این استعلام دستی است به این صورت که اگر دفترخانه مورد نظر همان شهر باشد می توان در یک روز با مراجعه به دفترخانه جواب استعلام دادگاه را اخذ کرد اما اگر دفتر خانه ای که وکالت در طلاق از آن جا گرفته شده است در شهر دیگر باشد بدیهی است که و صدور رای بیشتر طول می کشد مگر این که ضمن عقد نکاح یعنی در سند ازدواج درج شده باشد که در این حالت نیازی به استعلام نیست.

اما متاسفانه بعضی از وکالت های در طلاق به ویژه آن هایی که ضمن عقد و در سند ازدواج از شوهر اخذ شده است دارای نواقصی است و مهم ترین آن ها که مرتبط با این بحث طلاق توافقی چند روز طول میکشد این است زن از شوهر در وکالت در طلاق در اسقاط حق تجدید نظر و فرجام خواهی را ندارد. بعضی از شعب خانواده در این مورد حساسیت ویژه نشان می دهند و اگر در وکالتنامه عبارت مذکور وجود نداشته باشد رای صادر می گردد ولی قطعیت آن موکول به 44 روز بعد خواهد شد یعنی این که امکان ثبت طلاق در این مدت میسر نمی باشد.

به نظر می رسد کسانی که در پی دانستن این هستند که توسط وکیل طلاق توافقی چند روز طول میکشه؟، جواب خود را دریافت کرده باشند.

09122547699 - 44033677

 

منبع: طلاق توافقی چقدر طول می کشد



:: برچسب‌ها: طلاق توافقی چقدر طول می کشد ,
تاریخ : شنبه 17 تير 1396
بازدید : 88
نویسنده : s.a

پس از تصمیم زن و شوهر بر جدایی و توافق در مورد جزئیات آن یعنی مهریه، حضانت، نفقه و اجرت المثل، یا می توانید به وکیل طلاق توافقی برای دادن وکالت مراجعه کنند که در این صورت بدون حضور زوجین تمام مراحل طلاق انجام خواهد شد و زوجین می بایستی اصل عقدنامه یا رونوشت، اصل شناسنامه ها و کپی کارت ملی را به وکیل تحویل دهند و اگر به هر دلیل تمایل به گرفتن وکیل نداشته باشید با در دست داشتن مدارک مذکور و بدون نیاز حضور والدین، به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه می کنید و دادخواست مربوطه (طلاق توافقی) را ثبت می کنید و ...

اگر عقدنامه در دسترس نیست یکی از زوجین می تواند با شناسنامه خود به دفترخانه ای که ازدواج کرده اند مراجعه کند و تقاضای اخذ رونوشت کند. همین رونوشت برای طلاق توافقی کفایت می کند.

اگر شناسنامه یکی از زوجین در دسترس نباشد ولی کپی آن موجود باشد طی مراحل طلاق توافقی با وکیل امکان پذیر است.

طلاق توافقی اولین و بهترین راه حل برای حل مشکلات و اختلافات زناشویی نیست برای حفظ کانون خانواده و بر طرف کردن مشکلات از طریق مشورت با با تجربه ها، بزرگترها و مشاوران خانواده تلاش کنیم.

مدارک لازم برای طلاق توافقی در دوران عقد هم همان مدارک مذکور است.

09122547699 - 44033677

 

منبع: مدارک طلاق توافقی



:: برچسب‌ها: مدارک طلاق توافقی ,
تاریخ : شنبه 17 تير 1396
بازدید : 101
نویسنده : s.a

امروزه گرایش به داشتن وکالت در طلاق در بین بانوان نسبت به گذشته فزونی گرفته است شرایط سخت و طولانی طلاق برای زوجه در صورت نداشتن وکالت حق طلاق یکی از علل مهم گرایش به داشتن وکالت حق طلاق زوجه است. دادن حق طلاق به زن این گونه است که در سند ازدواج و به اصطلاح حقوقی ضمن عقد نکاح شوهر به همسرش وکالت در طلاق بدون نیاز به حضور خودش اعطا می کند و یا این که پس از انعقاد عقد نکاح در خارج از کشور از طریق سفارت ایران و در داخل کشور از طریق دفتر اسناد رسمی زوج به زوجه وکالت بلاعزل طلاق اعطا می کند. شایان ذکر است که لزومی ندارد که وکیل در طلاق صرفا زوجه باشد زوج می تواند به هر کس که تمایل داشته باشد و با هر شرایطی وکالت در طلاقهمسرش را اعطا کند.

با توجه به آنچه گفته شد حق طلاق زن و به تعبیر درست حقوقی اعطای وکالت از زوج به زوجه برای اختیار وکیل و مراجعه به دفترخانه برای طلاق با حدود اختیارات مندرج در وکالتنامه یا شرط همان وکالت در طلاق است.

طریقه طلاق با وکالت در طلاق این گونه است که زنی که وکالت از همسرش دارد به نزد وکیل دارای پروانه وکالت رسمی دادگستری مراجعه می کند و با توجه به حدود اختیارات وکالتنامه، از جانب شوهرش و به وکیل دادگستری وکالت می دهد. با این توضیح که وکیل پس از امضاء وکالتنامه توسط زوجه، وکیل با واسطه شوهر می شود. زوجه (زن) نیز می تواند برای خود وکیل اختیار کند که در این صورت یک وکیل اصالتا از طرف زوجه و یک وکیل به وکالت مع الواسطه از طرف زوج، دادخواست طلاق توافقی ثبت می کنند و بدون حضور زوجین گواهی عدم امکان سازش از دادگاه اخذ می شود. تمامی مراحل همانند مراحل طلاق توافقی است.

اگر زوجه وکیل نخواهد – که البته الزام قانونی وجود ندارد - باید همراه با وکیل شوهر که خود برای او انتخاب کرده است به دفتر خدمات قضایی مراجعه کرده و طلاق توافقی را ثبت کنند.

سوال مهم در خصوص حق طلاق زوجه آن است که آیا با وجود آن زن می تواند مهریه را هم اخذ نماید؟ جواب این است ملاک عمل حدود اختیاراتی است که هنگام تنظیم وکالتنامه طلاق یا شرط ضمن عقد، زوج به زوجه اعطا کرده است مثلا اگر نوشته شده باشد وکالت در هر نوع طلاق و با بذل هر مقدار از مهریه، زوجه می تواند اندکی از مهریه را در قبال طلاق بذل کند و عمده مهریه را بر ذمه شوهر باقی بگذارد.

مشاوره حقوقی در گروه وکلای پارسای رایگان است.

وکیل مجرب برای طلاق توافقی09122547699 – 44033677

 

 

منبع: pr xghr

 

 



:: برچسب‌ها: pr xghr ,
تاریخ : شنبه 17 تير 1396
بازدید : 102
نویسنده : s.a
در طلاق توافقی زوجین الزام قانونی برای استفاده از وکیل ندارند و می توانند بدون حضور وکیل نیاز مراحل طلاق توافقی را بدون وکیل طی کنند اما وکالت به وکیل به جهت طلاق توافقی مزایایی برای موکل و حتی طرف مقابل دارد. اول این که چون نیاز به حضور ایشان نیست لطمه شغلی و یا حیثیتی - که احیانا ممکن است برای بعضی از افراد در اثر حضور در دادگاه خانواده متحمل باشد – به موکل وارد نمی آید ثانیا اضطراب - تنش و جر و بحث زوجین در شرف طلاق کاهش می یابد ثانیا داشتن وکیل در کیفیت کار و حفظ حقوق موکل و مدت زمان انجام طلاق توافقی کاملا تاثیر گذار است. در عین حال داشتن وکیل امری صد در صد اختیاری است.

2-برای درخواست طلاق باید کجا رفت؟ زوجین متقاضی جدایی از طریق طلاق توافقی در صورت نداشتن وکیل، باید به دفتر خدمات الکترونیک قضایی همراه با شناسنامه، عقدنامه و کارت ملی (مدارک برای طلاق توافقی) مراجعه کنند و درخواست طلاق توافقی را ثبت و امضاء کنند. پس از ارجاع شعبه درخواست شعبه دادگاه زوجین می بایستی به شعبه مربوط مراجعه کنند تا پس از انجام مشاوره دادگاه که اجباری است نزد قاضی حاضر شده و صورتجلسه دادگاه را امضاء نمایند. زوجین هر توافقی که با هم در مورد طلاق توافقی داشته باشند به دادگاه اعلام می کنند.

3-پس از صدور رای طلاق توافقی و اخذ قطعیت، زوجین 3 ماه مهلت برای مراجعه به دفتر طلاق و ثبت رسمی دارند.

در دادگاه های تهران زوجه ای که دوشیزه باشد معرفی به پزشکی قانونی می شود. اگر زوجه دوشیزه نباشد و یائسه نیز نشده باشد اخذ گواهی بارداری یا عدم آن به جهت ثبت طلاق الزامی است.

مهریه، حضانت فرزندان ملاقات و نفقه آن ها، نفقه زوجه و اجرت المثل، جهیزیه همگی وابسته به توافق زوجین است و رای دادگاه بر این اساس صادر می شود.

در هیچ یک از مراحل طلاق توافقی چه با وکیل و چه بدون آن الزام قانونی برای حضور یا اجازه والدین زوجین نیست حتی اگر زوجه دوشیزه باشد.

مشاوره تلفنی طلاق توافقی رایگان است لذا اگر سوالاتی در این خصوص داشتید با ما تماس بگیرید.

وکیل طلاق توافقی09122547699 – 44033677

 

 

منبع: درخواست طلاق توافقی



:: برچسب‌ها: درخواست طلاق توافقی ,
تاریخ : شنبه 17 تير 1396
بازدید : 109
نویسنده : s.a

امروزه کمتر کسی است که نداند در قانون اختیار طلاق با مرد است و چقدر برای یک زن دشوار است که بخواهد از طریق اثبات عسر و حرج یا تحقق یکی از شروط چاپی ضمن عقد طلاق بگیرد. اما وکالت در طلاق زوجه که به وکالت حق طلاق زن در جامعه شهرت پیدا کرده است به این صورت است که زوج در ضمن عقد به عنوان شرط نتیجه به زوجه وکالت تام طلاق می دهد و گرفتن حق طلاق بعد از ازدواج اینگونه است که زوجین یا زوج فقط به دفتر اسناد رسمی (نه دفتر ازدواج و طلاق) مراجعه می کند و به زوجه و یا به هر شخص دیگری که تمایل داشته باشد حق طلاق محضری و به تعبیر درست حقوقی وکالت در طلاق می دهد. در این جا حدود اختیارات مندرج در وکالتنامه مثل این که طلاق به شرط بذل کل یا بخشی از مهریه باشد و یا این که وکالت بلا عزل باشد و یا قابل عزل باشد، همه بستگی به اراده زوج دارد.

خوب است که بدانید وکالت مذکور می تواند مشروط به وقوع امری گردد مثلا اگر مرد همسر دوم چه به صورت دائم یا موقت اختیار کند زن وکیل در طلاق از جانب زوج باشد. همچنین وکالت می تواند به صورت مطلق هم باشد یعنی این که زن حتی بدون دلیل و به صرف تمایل به طلاق بتواند از وکالت خود استفاده کند و بدون حضور شوهر طلاق بگیرد.

اگر زوج خارج از کشور باشد نیاز است به یکی از کنسولگری های ایران مراجعه کند و وکالت در طلاق تنظیم نماید.

در دو روش گفته شده یعنی اخذ وکالت در ضمن عقد و اخذ وکالت بعد از وقوع عقد و در طول زندگی مشترک هر دو برای رسیدن به رای دادگاه برای طلاق، نیازمند حضور وکیل دادگستری است با این توضیح که معنای وکالت در طلاق زن این است که او در گرفتن و انتخاب وکیل دادگستری از جانب شوهر بر طبق حدود اختیارات مندرج در وکالتنامه وکیل است که با این وصف و بودن وکیل مع الواسطه شوهر، دیگر نیازی به حضور زوج نیست.

نمونه دادخواست طلاق توافقی با وکالت مع الواسطه

نمونه دادخواست طلاق با وکالت زوجه

خواهان خانم/آقای...
خوانده خانم/آقای...
وکیل  
خواسته طلاق توافقی
دلایل و مستندات

1.وکالتنامه وکیل

2. وکالتنامه رسمی به شماره ... دفترخانه ...

3.کپی مصدق عقدنامه زوجین

4. کپی مصدق شناسنامه و کارت ملی زوجین

ریاست محترم دادگاه خانواده تهران

با سلام و تقدیم احترام

زوجین بر طبق عقدنامه رسمی شماره ... مورخ ... با مهریه 110 سکه تمام بهار آزادی در عقد نکاح دائم یکدیگر می باشند و زوج به استناد وکالتنامه رسمی شماره ... مورخ ... دفترخانه ... اهواز به زوجه وکالت در طلاق با حق توکیل به غیر و حق قبول بذل هر مقدار از مهریه داده است که در این راستا، زوجه از جانب شوهر به ........ وکیل دادگستری وکالت داده است. بنابراین با توجه به توافقاتی که در جلسه دادگاه و نزد مشاوره اعلام خواهد شد صدور گواهی عدم امکان سازش مورد استدعاست.

 

امضاء

09122547699 - 44033677

 

منبع: وکالت تام در طلاق



:: برچسب‌ها: وکالت تام در طلاق ,
تاریخ : شنبه 17 تير 1396
بازدید : 100
نویسنده : s.a

با توجه به این که در قانون حق طلاق در اختیار مرد است امتیاز بزرگی برای یک زن است که از شوهرش وکالت در طلاق (حق طلاق) اخذ نماید. گرفتن حق طلاق از مرد (دادن حق طلاق به زن) پیچیدگی خاصی ندارد و احتیاجی به مدارک ویژه ای به غیر از مدارک شناسایی و عقدنامه زوجین نیست اول از همه باید این را دانست که وکالت در طلاق که عده ای از مردم به آن حق طلاق می گویند باید به صورت سند رسمی و در دفترخانه تنظیم شده باشد.

وکالت در طلاقی که مرد به زن می دهد به دو صورت است یا در موقع انعقاد عقد نکاح توسط عاقد و با درج در عقدنامه از سوی مرد به زن داده می شود و یا این که پس از عقد، زوجین به دفتر اسناد رسمی که می تواند در هر کجای ایران مراجعه کنند و با دادن اصل عقد نامه، شناسنامه و کارت ملی به سر دفتر از او می خواهند که سند وکالت در طلاق تنظیم نماید.

توصیه می شود که زنانی که وکالت در طلاق از همسرانشان می گیرند کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی زوج را نیز به انضمام اصل وکالتنامه در اختیار داشته باشند.

اگر اصل وکالتنامه وکالت در طلاق که به زن داده شده است گم یا پاره شود، نگران نباشید، می توانید با ارائه مدارک شناسایی به همان دفترخانه مراجعه کنید و رونوشت اخذ نمایید.

آنچه بسیار اهمیت دارد متن وکالت در طلاق است متاسفانه بسیاری از وکالت در طلاق های اخذ شده توسط زنان مخصوصا مواردی که در ضمن عقد در سند ازدواج داده شده است ناقص است و در عمل و در مقام اعمال آن دچار مشکل می شوند. در این نوشته دو لینک گذاشته شده است که توصیه می شود هر دو آن ها را به دقت مطالعه کنید تا اولا اطلاعات کاملی در خصوص وکالت در طلاق یا همان حق طلاق زوجه داشته باشید و ثانیا متن کامل وکالت در طلاق را در اختیار داشته باشید.

نمونه کامل متن وکالت در طلاق بدون مهريه

نمونه کامل متن وکالت در طلاق همراه با مهريه

آگاه باشید که برای گرفتن طلاق از طریق وکالت در طلاق باید به وکیل دادگستری برای اعمال آن مراجعه کرد.

مراحل طلاق از طریق وکالت در طلاق

اگر سوالی در خصوص وکالت حق طلاق زوجه داشتید و یا برای اعمال آن نیازمند وکیل و یا مشاوره حقوقی می باشید با ما تماس بگیرید.

09122547699 - 44033677

 

منبع: دادن حق طلاق به زن



:: برچسب‌ها: دادن حق طلاق به زن ,
تاریخ : شنبه 10 تير 1396
بازدید : 111
نویسنده : s.a

بر طبق مواد 24 و 25 قانون حمایت خانواده مصوب 1391/2/1 حتی اگر زوجین توافق و تفاهم بر جدایی داشته باشند به ناچار می بایستی از دادگاه حکم بگیرند که در اصطلاح حقوقی به آن گواهی عدم امکان سازش می گویند به عبارت دیگر گام اول برای مراحل طلاق توافقی تمایل زوجین به خاتمه دادن زندگی مشترک می باشد. در این راستا اگر اختلافی در خصوص مهریه، نفقه، جهیزیه و حضانت فرزندان باشد، امکان صدور رای توافقی وجود ندارد.

گام دوم مراحل طلاق توافقی پس از توافق زن و شوهر، مراجعه آن ها یا وکلای ایشان به یکی از دفاتر خدمات قضایی است که لیست آنها در صفحه اول همین سایت ارایه شده است، دادخواست طلاق توافقی در دفتر خدمات قضایی به صورت الکترونیک ثبت می شود.

برای ثبت دادخواست علاوه بر الزام حضور زوجین یا وکلای آن ها، اصل عقدنامه یا رونوشت، شناسنامه زوجین و ترجیحا کپی کارت ملی ایشان نیاز است. با پرداخت هزینه دادرسی و امضا الکترونیک زن و شوهر یا وکلای ایشان، دادخواست ثبت می شود. بعد از آن باید دو یا سه روز به جهت ارسال پیامک دادگاه منتظر ماند. پیامک دادگاه حاوی شماره 16 رقمی پرونده، رمز شخصی جهت مراجعه به سایت عدل ایران adliran.ir و شعبه رسیدگی کننده می باشد.

گام سوم (طلاق توافقی مراحل) پس از ارسال پیامک این است که اگر وقت رسیدگی در پیامک مشخص نشده باشد زوجین یا وکلای آن ها می بایستی در اولین فرصت به شعبه مربوطه مراجعه کنند. با توجه به قانون حمایت خانواده مصوب 1391/12/1 داوری در طلاق حذف شده است و به جای آن مشاوره اجباری شده است. در این راستا دادگاه، زوجین را به واحد مشاوره که معمولا در همان مجتمع قضایی مستقر است، معرفی می کند. توجه داشته باشید که پرداخت هزینه مشاوره به عهده زوجین است.

مشاور در واحد مشاوره دادگاه ضمن پرسش در مورد دلایل طلاق، توافق های مالی و غیر مالی زوجین در خصوص مهریه و نحوه پرداخت آن، اجرت المثل، نفقه، حضانت فرزندان و جهیزیه را مکتوب می کند که به امضای زوجین یا وکلای ایشان می رسد. پس از انجام مشاوره و اخذ توافق نامه، به شعبه مراجعه می شود در این جا رویه دادگاه ها متفاوت است بعضی از شعب همان روز یا احیانا یکی دو روز بعد رای را صادر می کنند و بعضی از شعب هم جلسه دادگاه و رسیدگی تشکیل می دهند. در این موارد قاضی شعبه تمایل دارد که شخصا با زوجین صحبت کند. معمولا وقت دادگاه برای طلاق توافقی نزدیک و سریع می باشد، بعضی از شعب نیز انجام مشاوره را موکول به بعد از جلسه رسیدگی می کنند. بعد از صدور رای (گواهی عدم امکان سازش) مرسوم است که زیل رای زوجین می نویسند که اعتراضی ندارند و حق تجدید نظر و فرجام خواهی را از خود ساقط می نمایند.

گام چهارم (طلاق توافقی + مراحل) پس از اخذ رای مراجعه به یکی از دفاتر رسمی طلاق است که در این مرحله هم مثل تمامی مراحل قبل زوجین یا هر کدام از آن ها می توانند وکیل اختیار کنند و خودشان حضور نیابند. برای ثبت طلاق حضور زوجین یا وکلای آن ها الزامی است و زوجه می بایستی آزمایش عدم بارداری از یکی از آزمایشگاه ها اخذ نماید و به دفترخانه تحویل دهد.

نکته: اگر زوجه دوشیزه (باکره) باشد رویه دادگاه های تهران بر این است که او را به جهت معاینه به پزشکی قانونی معرفی می کنند. پس از امضا دفاتر مربوط به طلاق و اجرای صیغه طلاق، اصل عقدنامه به سردفتر تحویل داده می شود و ایشان با امضا و مهر شناسنامه ها ظرف چند روز طلاق نامه تحویل زوجه می دهد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این که مراحل طلاق توافقی چگونه است با گروه وکلای پارسای تماس بگیرید: 44033677 – 44963487

مشاوره حقوقی طلاق توافقی رایگان است.

 

منبع: طلاق توافقی مراحل



:: برچسب‌ها: طلاق توافقی مراحل ,
تاریخ : شنبه 10 تير 1396
بازدید : 106
نویسنده : s.a

با توجه به این که در قانون حق طلاق در اختیار مرد است امتیاز بزرگی برای یک زن است که از شوهرش وکالت در طلاق (حق طلاق) اخذ نماید. گرفتن حق طلاق از مرد (دادن حق طلاق به زن) پیچیدگی خاصی ندارد و احتیاجی به مدارک ویژه ای به غیر از مدارک شناسایی و عقدنامه زوجین نیست اول از همه باید این را دانست که وکالت در طلاق که عده ای از مردم به آن حق طلاق می گویند باید به صورت سند رسمی و در دفترخانه تنظیم شده باشد.

وکالت در طلاقی که مرد به زن می دهد به دو صورت است یا در موقع انعقاد عقد نکاح توسط عاقد و با درج در عقدنامه از سوی مرد به زن داده می شود و یا این که پس از عقد، زوجین به دفتر اسناد رسمی که می تواند در هر کجای ایران مراجعه کنند و با دادن اصل عقد نامه، شناسنامه و کارت ملی به سر دفتر از او می خواهند که سند وکالت در طلاق تنظیم نماید.

توصیه می شود که زنانی که وکالت در طلاق از همسرانشان می گیرند کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی زوج را نیز به انضمام اصل وکالتنامه در اختیار داشته باشند.

اگر اصل وکالتنامه وکالت در طلاق که به زن داده شده است گم یا پاره شود، نگران نباشید، می توانید با ارائه مدارک شناسایی به همان دفترخانه مراجعه کنید و رونوشت اخذ نمایید.

آنچه بسیار اهمیت دارد متن وکالت در طلاق است متاسفانه بسیاری از وکالت در طلاق های اخذ شده توسط زنان مخصوصا مواردی که در ضمن عقد در سند ازدواج داده شده است ناقص است و در عمل و در مقام اعمال آن دچار مشکل می شوند. در این نوشته دو لینک گذاشته شده است که توصیه می شود هر دو آن ها را به دقت مطالعه کنید تا اولا اطلاعات کاملی در خصوص وکالت در طلاق یا همان حق طلاق زوجه داشته باشید و ثانیا متن کامل وکالت در طلاق را در اختیار داشته باشید.

نمونه کامل متن وکالت در طلاق بدون مهريه

نمونه کامل متن وکالت در طلاق همراه با مهريه

آگاه باشید که برای گرفتن طلاق از طریق وکالت در طلاق باید به وکیل دادگستری برای اعمال آن مراجعه کرد.

مراحل طلاق از طریق وکالت در طلاق

اگر سوالی در خصوص وکالت حق طلاق زوجه داشتید و یا برای اعمال آن نیازمند وکیل و یا مشاوره حقوقی می باشید با ما تماس بگیرید.

 

منبع: وکالت حق طلاق



:: برچسب‌ها: وکالت حق طلاق ,
تاریخ : شنبه 10 تير 1396
بازدید : 116
نویسنده : s.a

همچنان که از اسم دادگاه خانواده بر می آید، دادگاه خانواده دادگاهی است که قوه قضاییه به جهت رسیدگی به اختلافات مرتبط با امور خانواده تاسیس کرده است.

به موجب قانون حمایت خانواده مصوب 1391 قوه قضاییه مکلف است در هر حوزه قضایی به تعداد کافی شعبه دادگاه خانواده تشکیل دهد. اما در شهر های بسیار کوچک که دادگاه خانواده تشکیل نشده است دادگاه مستقر در آن حوزه به امور مربوط به دعاوی خانوده رسیدگی می کند اما در خصوص پرونده های اصل نکاح و انحلال آن، به نزدیک ترین دادگاه خانواده ارجاع می شود.

بر طبق قانون مذکور وجود قاضی مشاور زن علاوه بر قاضی رسیدگی کننده پیش بینی شده است قضات دادگاه خانواده می بایستی متاهل و حداقل چهار سال سابقه خدمت قضایی داشته باشند.

موارد هجده گانه صلاحیت دعاوی دادگاه خانواده به شرح ذیل است:

1-نامزدي و خسارات ناشي از برهم زدن آن

2-نكاح دائم، موقت و اذن در نكاح

3-شروط ضمن عقد نكاح

4-ازدواج مجدد

5-جهيزيه

6-مهريه

7-نفقه زوجه و اجرت المثل ايام زوجيت

8-تمكين و نشوز

9-طلاق، رجوع، فسخ و انفساخ نكاح، بذل مدت و انقضاي آن

10-حضانت و ملاقات طفل

11-نسب

12-رشد، حجر و رفع آن

13-ولايت قهري، قيمومت، امور مربوط به ناظر و امين اموال محجوران و وصايت در امور مربوط به آنان

14-نفقه اقارب

15-امور راجع به غايب مفقود الاثر

16-سرپرستي كودكان بي سرپرست

17-اهداي جنين

18-تغيير جنسيت

در رسیدگی به پرونده های خانواده (موارد مذکور) دادگاه خانواده محل اقامت زن (زوجه) و محل اقامت خوانده هر دو صالح به رسیدگی می باشند به عنوان مثال زنی که مقیم تهران است می تواند به طرفیت شوهر که مقیم شیراز است در دادگاه خانواده تهران دادخواست بدهد و هم می تواند در دادگاه شیراز دادخواست خود را تقدیم دادگاه کند.

دادگاه خانواده در تهران:

تهران به دلیل وسعت و جمعیت آن دادگاه های خانواده متفاوت دارد و هر دادگاه خانواده ای که نزدیک به نشانی اعلامی زوجه باشد صالح به رسیدگی می باشد با توجه به این که نشانی زن در کدام منطقه شهرداری واقع شده باشد به دادگاه خانواده مربوط به آن پرونده ارجاع می شود.

نشانی دادگاه های خانواده تهران:

1-مجتمع قضایی خانواده 1
مناطق شهرداری: 10-11-12-14-15-16-17-18-19
نشانی: اتوبان شهید محلاتی، نبرد جنوبی، جنب آتش نشانی و شهرداری
تلفن: 8- 33009113 و 33009129

2- مجتمع قضایی خانواده 2
مناطق شهرداری: 1-2-3-6
نشانی: ضلع شمال شرقی میدان ونک
تلفن: 88773624 و 88773621

3-مجتمع قضایی شهید صدر
مناطق شهرداری: 7
نشانی: خیابان شهید مطهری، خیابان میرعماد

4-مجتمع قضایی شهید باهنر
مناطق شهرداری: 4-8-13
آدرس: فلکه چهارم تهران پارس

5-مجتمع قضایی شهید مفتح
مناطق شهرداری: 5-9-21-22
آدرس: شهر زیبا، خ مخابرات، میدان الغدیر، پشت کانون اصلاح و تربیت

6-مجتمع قضایی شهید مطهری
مناطق شهرداری: 18
آدرس: یافت آباد، م معلم، جنب خ حیدری شمالی

نکته: برای ثبت هر نوع دادخواستی در امور خانواده می بایستی در ایتدا به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرد.

نکته: برای پرونده های مطالبه نفقه فرزند یا مطالبه نفقه معوقه توصیه می شود مستقیما به شورای حل اختلاف مراجعه شود.

وکیل خانواده در تهران 09122547699 – 44033677

 

منبع: دادگاه خانواده



:: برچسب‌ها: دادگاه خانواده ,
تاریخ : شنبه 10 تير 1396
بازدید : 100
نویسنده : s.a

امروزه بر کمتر کسی است پوشیده است که دقت، پشتکار و مسئولیت پذیری خانم ها در انجام امور محوله اگر بیشتر از آقایان نباشد کمتر نیست. وکالت نیز از این قاعده مستثنی نیست. در گروه وکلای پارسای که جمعی از وکلای پایه یک با تجربه خانم و آقا گرد هم آمده اند پرونده های مربوط به طلاق توافقی، طلاق از طرف زوجه و طلاق از طرف زوج عمدتا توسط وکیل مجرب خانم انجام می شود. وکلای خانمی که سال ها تجربه در زمینه پرونده های خانوادگی دارند و در کمترین زمان که دستگاه قضایی اقتضای آن را داشته باشد و با بهترین کیفیت پرونده ها را به سر انجام می رسانند.

در این وبلاگ سعی شده است اطلاعات کافی و لازم در خصوص طلاق توافقی در اختیار موکلین و خوانندگان قرار گیرد. مشاوره تلفنی برای طلاق توافقی توسط وکلای خانم و آقا رایگان است. برای دانستن مطالب بیشتر و گرفتن مشاوره در زمینه سوالات حقوقی مرتبط با خانواده همه روزه به غیر از ایام تعطیل می توانید با شماره تلفن های دفتر تماس بگیرید.

مراحل درخواست طلاق توافقی توسط وکیل خانم در تهران بدون حضور موکل (زوجین) با بهترین شرایط انجام می شود اما باید توجه داشت که اگر کسی تمایل به دانستن وکیل مجرب آقا برای طلاق داشته باشد مراحل طلاق توسط وکیل آقا برای ایشان انجام می شود.

وکیل زن برای طلاق44033677 – 09122547699

 

منبع: وکیل خانم برای طلاق توافقی



:: برچسب‌ها: وکیل خانم برای طلاق توافقی ,
تاریخ : شنبه 10 تير 1396
بازدید : 115
نویسنده : s.a
بر طبق ماده 29 قانون حمایت خانواده، دادگاه مکلف است در بررسی پرونده طلاق از هر نوع که باشد حتی توافقی نسبت به حضانت فرزندان نیز تعیین تکلیف کند. بر طبق قوانین جاری کشور، رویه دادگاه ها، حضانت در خصوص فرزند دختر بالای 9 سال تمام و پسر بالای 15 سال تمام مصداق ندارد و دادگاه به آن ورود پیدا نمی کند. با این توضیح، اگر زوجینی که قصد طلاق توافقی دارند فرزندانی کمتر از آنچه گفته شد داشته باشند می بایستی با توافق مشخص کنند که حضانت فرزند یا فرزندان با پدر است یا مادر و طرف دیگر چقدر حق ملاقات دارد، همچنین باید مشخص گردد که نفقه بر عهده کیست و میزان آن به چه میزان است. آنچه در قانون به عنوان پیش فرض آمده این است که حضانت فرزند دختر و پسر تا پایان 7 سالگی با مادر است و بعد از آن با پدر می باشد.
آنچه از قانون حمایت خانواده و قانون مدنی بر می آید این است که دادگاه در تعیین حضانت بایستی به مصلحت فرزند نظر داشته باشد اما در طلاق توافقی دادگاه ها به این موضوع با توجه به توافق زوجین ورود پیدا نمی کنند و آن ها می توانند به سادگی و با تفاهم حضانت را مشخص کنند. نفقه فرزند هم بر طبق قانون از تکالیف پدر است مگر این که زن و شوهر توافقی به غیر از این داشته باشند.
توجه داشته باشید توافق زوجین مبنی بر این که حضانت بر عهده چه کسی باشد به این معنا نیست که دیگر هیچ وقت نمی توان حضانت را باز پس گرفت. بعد از طلاق اگر به هر دلیل قانونی و موجه طرف دیگر که حضانت بر عهده او قرار نگرفته، ثابت کند که سلامت جسمانی، روحی و تربیتی فرزند در خطر است و طرف مقابل صلاحیت نگهداری فرزند را ندارد می تواند از دادگاه تقاضای سلب حضانت کند.
در پرونده های طلاق توافقی از حضانت دائم فرزندان بسیار سوال پرسیده می شود به ویژه خانم ها که در جایگاه مادری تمایل دارند حضانت دائم با ایشان باشد. در این خصوص باید با همسر (شوهر) توافق شده باشد که حتی بعد از 7 سال هم حضانت با مادر باشد ولی همانطور که گفته شد در صورت اثبات عدم صلاحیت مادر در آینده حضانت از او سلب خواهد شد.
بحث مهمی که مطرح است ماده 1170 قانون مدنی است بر طبق این ماده اگر زن ازدواج مجدد کند حضانت به پدر باز می گردد و سلب حضانت می شود البته باید توجه داشت که این ماده قانونی، قاعده امری نیست و طرفین می توانند در خصوص آن با هم توافق کنند.
گروه وکلای پارسای با توجه به تجربه فراوان در مورد پرونده های خانوادگی خصوصا طلاق توافقی آماده خدمات وکالت و مشاوره تخصصی به موکلین و مراجعین می باشند.
طلاق توافقی توسط وکیل 09122547699 – 44033677

 

منبع: حضانت توافقی و طلاق توافقی



:: برچسب‌ها: حضانت توافقی و طلاق توافقی ,
تاریخ : شنبه 3 تير 1396
بازدید : 104
نویسنده : s.a

هر کاری را که شخصی بتواند خود انجام دهد می تواند اعمال و انجام آن را به دیگری وکالت دهد. ازدواج و طلاق نیز اینگونه است. اگر توجه کرده باشید در موقع خواندن صیغه عقد نکاح، عاقد از زوجین وکالت می گیرد برای خواندن صیغه محرمیت و صیغه عقد دائم یا موقت، در حالی که خود زوجین می توانند بدون عاقد هم – که در واقع وکیل است - صیغه مربوطه را بخوانند ولی انجام آن را به دیگری وکالت می دهند.

در طلاق نیز زوجین می توانند به دیگری در این خصوص وکالت دهند. آنچه رایج است وکالت طلاق به زوجه است با توجه به این که اختیار طلاق از امتیازاتی است که شرع و قانون به مرد داده است او می تواند اعمال آن را به دیگری و لو زوجه وکالت دهد. نحوه گرفتن وکالت به دو صورت است یا می بایستی در هنگام عقد به عنوان شرط ضمن عقد در سند ازدواج قید گردد و یا بعد از عقد در کشورمان به دفتر اسناد رسمی مراجعه کرد و در خارج از کشور به سفارت ایران در کشور محل اقامت برای تنظیم اعطای آن مراجعه کرد.

وکالت عقدی است جایز بدین معنی که هر کدام از وکیل و موکل می توانند به اختیار آن را بر هم بزنند. وکالت در طلاق زوجه نیز اینچنین است مگر این که در ضمن عقد لازمی وکالت شرط شده باشد مثل شرط وکالت طلاق در ضمن عقد و مندرج در سند ازدواج و یا این که عدم عزل وکیل در ضمن عقد لازمی شرط شده باشد وکالت در طلاق های تنظیم سند در دفاتر اسناد رسمی غالبا اینگونه است، اگر زوجین تمایل داشته باشند که وکالت طلاق بلاعزل باشد، اصطلاحا در وکالت نامه نوشته می شود حق عزل وکیل ضمن عقد خارج لازم اسقاط شده است. این وکالت در طلاق تنظیم شده در دفتر اسناد رسمی در اصطلاح عامیانه به حق طلاق محضری شهرت پیدا کرده است.

در صورت وجود وکالت زن در طلاق، دیگر نیازی به حضور شوهر (موکل) نیست فقط با توجه به این که با وکالت مدنی (وکالت حق طلاق) زوجه به شخصه نمی تواند از جانب شوهر در دادگاه برای طلاق توافقی حضور پیدا کند. می بایستی با وکالت خود با توجه به حدود اختیارات مندرج در وکالتنامه برای شوهر وکیل انتخاب نماید.

وکیل طلاق09122547699 - 44033677

 

منبع: حق طلاق محضری



:: برچسب‌ها: حق طلاق محضری ,
تاریخ : شنبه 3 تير 1396
بازدید : 130
نویسنده : s.a

در این مختصر سعی شده است در بهترین و کوتاه ترین جملات، مراحل طلاق از طرف مرد توضیح داده شود.

1-بر طبق ماده 1133 قانون مدنی اختیار طلاق با مرد است و اوست که می تواند حتی بدون دلیل موجه، دادخواست طلاق به طرفیت همسر تقدیم دادگاه کند.

2-سوال می شود که آیا عدم رضایت زن (زوجه) تاثیری در پرونده روند طلاق از جانب مرد دارد؟جواب منفی است به این توضیح که عدم رضایت و موافقت زن تنها می تواند پروسه طلاق از جانب مرد را طولانی کند ولی امکان جلوگیری از صدور حکم طلاق را ندارد.

3- رأیی که دادگاه پس از دادخواست طلاق از طرف مرد صادر می کند گوهی عدم امکان سازش نام دارد و مرد 3 ماه فرصت دارد تا برای اجرای رای دادگاه و ثبت طلاق به دفترخانه طلاق مراجعه کند در غیر این صورت رای صادره از درجه اعتبار ساقط می شود.

4-پرونده طلاق چه خواهان آن مرد باشد چه زن، در صورت اعتراض پرونده ای سه مرحله ای است یعنی دادگاه بدوی، دادگاه تجدید نظر استان و دیوان عالی کشور که با اعتراض زن حتی اگر اعتراض غیر موجه باشد، روند طلاق تا یک سال نیز به طول می انجامد لذا مدت زمان طلاق از طرف مرد بستگی کامل به اعتراض طرفین خصوصا زن دارد که ممکن است از 3 ماه تا 1 سال به طول بیانجامد.

5- در هر طلاقی مثل طلاق توافقی، طلاق از جانب مرد یا طلاق از جانب زن، بر طبق ماده 29 قانون حمایت خانواده قاضی دادگاه خانواده مکلف است نسبت به مهریه، اجرت المثل، نفقه و حضانت فرزندان، ملاقات و نفقه آن ها تعیین تکلیف کند.

6-در مراحل پرونده طلاق از طرف مرد، دادگاه مکلف است که به هر یک زوجین ابلاغ فرستاده و با درج مهلت از آن ها بخواهد که داور معرفی کنند.

7- در هیچ فرضی حتی اگر رای غیابی باشد در طلاق از طرف مرد، مهریه زن از بین نمی رود فقط اگر بین زوجین نزدیکی واقع نشده باشد مهریه در هنگام طلاق نصف می گردد.

8- نوع طلاقی که مرد درخواست کننده آن باشد رجعی است یعنی در مدت حدود 3 ماه عده مرد می تواند به زن رجوع کند و طلاق از بین می رود مگر این که زن دوشیزه (باکره) یا یائسه باشد که در این موارد طلاق بائن است و امکان رجوع وجود ندارد.

9-مستفاد از قانون حمایت خانواده جدید و نسخ عمده مواد قانونی قانون اصلاح از مقررات مربوط به طلاق در حال حاضر امکان جمع شرط نصف اموال (شرط تنصیف) با اجرت المثل وجود دارد.

10- برای این که بدانید نحله چیست و در چه مواردی در صورت درخواست طلاق از طرف مرد به زن تعلق می گیرد به این لینک مراجعه نمایید.

11- اگر مردی شرط تنصیف مندرج در عقدنامه های چاپی را امضاء کرده باشد علاوه بر مهریه در هنگام طلاق به درخواست خودش، باید تا نصف اموال موجودی را که در ایام زناشویی به دست آورده یا معادل آن را به زوجه واگذار نماید. برای داشتن اطلاعات کامل در خصوص شرط تنصیف اموال توصیه می شود به این لینک مراجعه نمایید.

12- در صورتی که مرد وکیل داشته باشد تمامی مراحل طلاق توسط وکیل و بدون حضور موکل (زوج) انجام خواهد شد.

13- اگر مرد مهریه را پرداخت نکرده باشد و قبلا توسط دادگاه در خصوص رای صادر نشده باشد در حکم طلاق دادگاه ذکر می شود که ثبت طلاق موکل به پرداخت حقوق مالی زوجه از جمله مهریه است حال اگر مهریه عند الاستطاعه باشد پرداخت آن منوط به اثبات استطاعت مالی زوج از سوی زوجه است.

14- اگر مهریه عند المطالبه باشد و قبلا از سوی دادگاه تقسیط نشده باشد مرد می تواند پس از قطعیت حکم طلاق دادخواست اعسار از پرداخت دفعی مهریه مندرج در دادنامه طلاق (گواهی عدم امکان سازش) را تقدیم دادگاه صادر کننده رای طلاق کند. دادگاه پس از تشکیل جلسه و دعوت از طرفین و استماع اظهارات زن و شوهر و شهادت شهود در خصوص اعسار مرد تصمیم گیری می کند.

15- حضانت فرزندان و نیز نفقه آن ها بر طبق قانون و مصلحت طفل توسط دادگاه تعیین می شود.

16- اثبات رابطه نامشروع زوجه یا سایر تخلفات وی از وظایف زناشویی ارتباطی به مهریه ندارد.

17- در اثنای سیدگی به پرونده طلاق از طرف مرد، زوجین توافق بر سر جدایی و مسائل مرتبط به ان حاصل کنند می توان پرونده را با درخواست طرفین تبدیل به طلاق توافقی کرد.

18- اگر قبلا رای در خصوص اجرت المثل ایام زوجیت صادر نشده باشد، دادگاه رسیدگی کننده به طلاق از طرف مرد، با تعیین کارشناس اجرت المثل ایام زوجیت زن را تعیین می کند و در ضمن حکم طلاق مرد را موظف به پرداخت آن می کند.

وکیل متخصص طلاق 09122547699 – 44033677

 

 

منبع: مدت زمان طلاق از طرف مرد

 



:: برچسب‌ها: مدت زمان طلاق از طرف مرد ,
تاریخ : شنبه 3 تير 1396
بازدید : 108
نویسنده : s.a

پس از تصمیم زن و شوهر بر جدایی و توافق در مورد جزئیات آن یعنی مهریه، حضانت، نفقه و اجرت المثل، یا می توانید به وکیل طلاق توافقی برای دادن وکالت مراجعه کنند که در این صورت بدون حضور زوجین تمام مراحل طلاق انجام خواهد شد و زوجین می بایستی اصل عقدنامه یا رونوشت، اصل شناسنامه ها و کپی کارت ملی را به وکیل تحویل دهند و اگر به هر دلیل تمایل به گرفتن وکیل نداشته باشید با در دست داشتن مدارک مذکور و بدون نیاز حضور والدین، به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه می کنید و دادخواست مربوطه (طلاق توافقی) را ثبت می کنید و ...

اگر عقدنامه در دسترس نیست یکی از زوجین می تواند با شناسنامه خود به دفترخانه ای که ازدواج کرده اند مراجعه کند و تقاضای اخذ رونوشت کند. همین رونوشت برای طلاق توافقی کفایت می کند.

اگر شناسنامه یکی از زوجین در دسترس نباشد ولی کپی آن موجود باشد طی مراحل طلاق توافقی با وکیل امکان پذیر است.

طلاق توافقی اولین و بهترین راه حل برای حل مشکلات و اختلافات زناشویی نیست برای حفظ کانون خانواده و بر طرف کردن مشکلات از طریق مشورت با با تجربه ها، بزرگترها و مشاوران خانواده تلاش کنیم.

مدارک لازم برای طلاق توافقی در دوران عقد هم همان مدارک مذکور است.

تماس: 09122547699 - 44033677

 

 

منبع: مدارک لازم برای طلاق توافقی

 



:: برچسب‌ها: مدارک لازم برای طلاق توافقی ,
تاریخ : شنبه 3 تير 1396
بازدید : 104
نویسنده : s.a

همانطور که از محتویات سایت گروه وکلای پارسای مشخص است یکی از زمینه های تخصصی فعالیت ما حقوق خانواده و دعاوی خانوادگی است. دعاوی مثل طلاق از جانب زوج، طلاق از جانب زوجه، طلاق توافقی، تمکین، مطالبه نفقه، مطالبه اجرت المثل، حضانت، سلب حضانت، ملاقات فرزند، فسخ نکاح، نفی ولد و ... .

دفتر وکلای پارسای واقع در تهران، صادقیه، آیت اله کاشانی، نرسیده به مهران، پلاک 91 ساختمان مهر طبقه 4 واحد 13 می باشد. برای اخذ مشاوره حقوقی خانواده می توانید به غیر از ایام تعطیل و پنج شنبه ها با تلفن های دفتر 44033677 و 44963487 تماس حاصل کرده تا وقت ملاقات حضوری برای شما تعیین گردد.

مشاوره حضوری رایگان نیست و برای آن حق المشاوره دریافت می شود اما به جهت سهولت، عزیزان ساکن در تهران و حومه می توانند با تلفن های مذکور در ساعات کاری دفتر (10 صبح الی 19 عصر) تماس حاصل کرده و مشاوره حقوقی رایگان دریافت کنند.

با توجه به کثرت مراجعات و تلفن ها فقط امکان پاسخگویی برای هر نفر یک سوال به صورت تلفنی میسر می باشد و از پاسخگویی به تلفن های شهرستان معذوریم.

شماره تلفن وکیل خانواده 44033677 – 44963487

شماره موبایل وکیل خانواده 09122547699

 

 

منبع: وکیل برای طلاق توافقی

 

 

 



:: برچسب‌ها: وکیل برای طلاق توافقی ,
تاریخ : شنبه 3 تير 1396
بازدید : 126
نویسنده : s.a

بر طبق ماده 1 آیین نامه تعرفه حق الوکاله و هزینه سفر وکلای دادگستری مصوب 1385 و همچنین ماده 19 لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب 1323، قرارداد حق الوکاله بین وکیل و موکل معتبر است. لذا هر آنچه وکیل و موکل در خصوص حق الوکاله توافق کنند ملاک عمل و معتبر می باشد. طلاق توافقی هم از این قاعده مستثناء نیست و هر آنچه بین وکیل طلاق توافقی و موکل توافق می شود مبنا آن است از این روست که ممکن است هر وکیل یا موسسه حقوقی قیمتی خاص خود را برای هر پرونده و طلاق توافقی اعلام کند.
گروه وکلای پارسای با توجه به این که به صورت تخصصی توسط وکلای خانم و آقا بیش از یک دهه است که بر امور خانواده (وکیل خانواده) تمرکز دارد و پرونده های متعدد و زیادی در این خصوص به ما مراجعه می کنند. دستمزد وکیل برای طلاق توافقی را نازلترین قیمت تعیین کرده است و در کمترین زمان ممکن که رویه دستگاه قضایی اجازه بدهد کار را به انجام می رسانند. برای اطلاع از هزینه وکیل برای طلاق توافقی (حق الوکاله طلاق توافقی) و هزینه های طلاق توافقی با ما تماس بگیرید.

توصیه می شود برای اطلاعات کامل در خصوص طلاق توافقی به لینک توضیحات کامل طلاق توافقی مراجعه شود و برای دانستن مزایای داشتن وکیل برای طلاق توافقی به این لینک و همچنین اطلاع از زمان انجام طلاق توافقی به این لینک مراجعه نمایید.
اگر به دنبال وکیل ارزان برای طلاق هستید و همچنین برای دانستن مراحل طلاق توافقی با وکیل و قیمت وکیل برای طلاق توافقی با ما تماس بگیرید.
مشاوره حقوقی طلاق توافقی رایگان است.

وکیل برای طلاق توافقی 09122547699

 

منبع: حق الوکاله وکیل برای طلاق توافقی



:: برچسب‌ها: حق الوکاله وکیل برای طلاق توافقی ,

جمعی از وکلای پایه یک دادگستری خانم و آقا با بیش از 10 سال سابقه وکالت حرفه ای با تخصص های گوناگون گرد هم آمده اند و آماده ی ارایه خدمات تخصصی اعم از مشاوره حقوقی و قبول وکالت در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانوادگی و قراردادها می باشند. ساعت کار دفتر شنبه تا چهارشنبه 10 صبح الی 7 عصر می باشد. مشاوره تلفنی - برای هر نفر یک سوال - رایگان است اما برای وکالت یا مشاوره حضوری با تلفن های دفتر تماس حاصل کنید تا با توجه به فوریت های حقوقی، نزدیکترین وقت مشاوره برای شما تعیین گردد. 44963487 -44033677

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بهترین وکیل دعاوی خانواده در تهران و آدرس parsayvokala.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com