عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 30 ارديبهشت 1396
بازدید : 127
نویسنده : s.a

با توجه به کثرت سوال در خصوص طلاق به درخواست مرد و سوال توأمان که اگر زن طلاق نخواهد تکلیف چیست؟ باید به این نکات توجه کرد که اولا در قوانین جاری کشور طلاق در اختیار شوهر است و او می تواند با مراجعه به دادگاه خانواده و دادن دادخواست طلاق همسرش را طلاق بدهد. در این خصوص رضایت زن شرط نیست یعنی اگر زن طلاق نخواهد ولی مرد اصرار به آن داشته باشد در نهایت دادگاه ناگزیر به صدور حکم طلاق می باشد.

اما این که در مراحل طلاق دادن زن حائز اهمیت است حقوق مالی زوجه است که دادگاه رسیدگی کننده به طلاق مکلف در ضمن رای طلاق نسبت به آن ها تعیین تکلیف کند. مواردی مثل شرط تنصیف اموال، مهریه، اجرت المثل، حضانت، نفقه و نحله.

چه بسیار شاهد دادنامه های طلاق بوده ایم که رای طلاق صادر شده است ولی مرد به دلیل عدم توانایی نتوانسته رای طلاق را اجرا کند اما در مورد مدت زمان طلاق از طرف مرد کاملا بستگی به دادگاه رسیدگی کننده و از همه مهمتر اعتراض یا عدم اعتراض زوجه دارد با این توضیح که مراحل دادخواست طلاق از طرف مرد 3 مرحله ای است و شامل دادگاه بدوی، دادگاه تجدید نظر استان و دیوان عالی کشور می شود و اگر زنی مخالف طلاق باشد می تواند پرونده را تا رای نهایی دیوان عالی کشور طولانی کند. سوال می شود که آیا اعتراض زن موثر است در رای طلاق ؟

در جواب گفته می شود که چون اصل طلاق در اختیار مرد است رای صادر می گردد ولی مسائل مالی و غیر مالی در ارتباط با زوجیت ممکن است در دادگاه بالاتر به دلایلی نقض گردد.

توصیه می شود مطالبی را که با رنگ آبی در چند خط پیش مشخص شده و همچنین ذیل صفحه، لینک شده است را برای داشتن اطلاعات کامل مطالعه کنید و یا در صورت تمایل با ما تماس بگیرید.

وکیل متخصص طلاق 09122547699 – 44033677

 

منبع: اگر مرد درخواست طلاق دهد



:: برچسب‌ها: اگر مرد درخواست طلاق دهد ,
تاریخ : شنبه 30 ارديبهشت 1396
بازدید : 125
نویسنده : s.a

گرفتن وکالت در طلاق از مرد به دو روش امکان پذیر است یا به صورت شرط ضمن عقد نکاح که در سند ازدواج درج می شود و یا به صورت مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی و اخذ وکالت در طلاق از زوج.

2-اگر وکالت در طلاق در ضمن عقد نکاح (سند ازدواج) باشد چون به اصطلاح حقوقی عقد ازدواج دائم، عقد لازم است وکالت مذکور قابل عزل نیست به عبارت دیگر مرد (موکل) نمی تواند زن (وکیل) را عزل نماید.

3-اگر وکالت در طلاق بعد از عقد، و در دفترخانه به زوجه یا شخص دیگری داده شود از سوی مرد قابل عزل است مگر این که مدت داشته باشد و تا مدت مشخص مرد حق عزل را از خود ساقط کرده باشد و یا این که در ضمن عقد لازمی وکالت اخذ شده باشد. مرسوم است که در خود وکالت در طلاق، قابلیت عزل و یا عدم عزل و یا مدت آن را درج می کنند.

4-داشتن وکالت طلاق یا همان تعبیر عامیانه وکالت حق طلاق از سوی مرد به زن به منزله این نیست که مرد دیگر نمی تواند همسرش را طلاق بدهد.

5-مرد می تواند وکالت در طلاق را به غیر از همسرش نیز واگذار نماید فرض کنید مردی مقیم خارج از کشور است، و برادرش در ایران از طریق وکالتی که در سفارت یا کنسولگری ایران در کشور محل اقامت تنظیم کرده، وکالت در طلاق همسرش را می دهد.

6-هیچ کسی از جمله زن که از مرد وکالت در طلاق دارد نمی تواند بدون وکیل دادگستری وکالت را اعمال نماید به عبارت دیگر کسی می تواند در دادگاه وکالت کند که وکیل دادگستری باشد. در وکالت در طلاقی که مثلا زن از شوهر دارد، برای اعمال آن باید از طریق انتخاب وکیل دادگستری اقدام نماید در این راستا زن با وکالت در طلاق به وکیل دادگستری مراجعه می کند و بر طبق حدود اختیارات وکالتنامه، برای شوهر وکیل انتخاب می کند و وکیل، وکیل مع الواسطه شوهر می شود.

7-کامل بودن متن وکالت در طلاق بسیار اهمیت دارد و متاسفانه نمونه وکالت در طلاق های که دفاتر اسناد رسمی دارند ناقص هستند. در این دو نمونه کامل وکالت در طلاق با مهریه و بدون مهریه در اختیار شما گذاشته شده است.

اصطلاحات حق طلاق زوجه و یا حق طلاق زن که در بین مردم رایج شده است منظور همان وکالت در طلاق است.

نمونه کامل متن وکالت در طلاق بدون مهريه

نمونه کامل متن وکالت در طلاق همراه با مهريه

وکیل برای طلاق 09122547699 - 44033677

 

 

منبع: وکالت طلاق



:: برچسب‌ها: وکالت طلاق ,
تاریخ : شنبه 30 ارديبهشت 1396
بازدید : 185
نویسنده : s.a

در طلاق توافقی زوجین الزام قانونی برای استفاده از وکیل ندارند و می توانند بدون حضور وکیل نیاز مراحل طلاق توافقی را بدون وکیل طی کنند اما وکالت به وکیل به جهت طلاق توافقی مزایایی برای موکل و حتی طرف مقابل دارد. اول این که چون نیاز به حضور ایشان نیست لطمه شغلی و یا حیثیتی - که احیانا ممکن است برای بعضی از افراد در اثر حضور در دادگاه خانواده متحمل باشد – به موکل وارد نمی آید ثانیا اضطراب - تنش و جر و بحث زوجین در شرف طلاق کاهش می یابد ثانیا داشتن وکیل در کیفیت کار و حفظ حقوق موکل و مدت زمان انجام طلاق توافقی کاملا تاثیر گذار است. در عین حال داشتن وکیل امری صد در صد اختیاری است.

2-برای درخواست طلاق باید کجا رفت؟ زوجین متقاضی جدایی از طریق طلاق توافقی در صورت نداشتن وکیل، باید به دفتر خدمات الکترونیک قضایی همراه با شناسنامه، عقدنامه و کارت ملی (مدارک برای طلاق توافقی) مراجعه کنند و درخواست طلاق توافقی را ثبت و امضاء کنند. پس از ارجاع شعبه درخواست شعبه دادگاه زوجین می بایستی به شعبه مربوط مراجعه کنند تا پس از انجام مشاوره دادگاه که اجباری است نزد قاضی حاضر شده و صورتجلسه دادگاه را امضاء نمایند. زوجین هر توافقی که با هم در مورد طلاق توافقی داشته باشند به دادگاه اعلام می کنند.

3-پس از صدور رای طلاق توافقی و اخذ قطعیت، زوجین 3 ماه مهلت برای مراجعه به دفتر طلاق و ثبت رسمی دارند.

در دادگاه های تهران زوجه ای که دوشیزه باشد معرفی به پزشکی قانونی می شود. اگر زوجه دوشیزه نباشد و یائسه نیز نشده باشد اخذ گواهی بارداری یا عدم آن به جهت ثبت طلاق الزامی است.

مهریه، حضانت فرزندان ملاقات و نفقه آن ها، نفقه زوجه و اجرت المثل، جهیزیه همگی وابسته به توافق زوجین است و رای دادگاه بر این اساس صادر می شود.

در هیچ یک از مراحل طلاق توافقی چه با وکیل و چه بدون آن الزام قانونی برای حضور یا اجازه والدین زوجین نیست حتی اگر زوجه دوشیزه باشد.

مشاوره تلفنی طلاق توافقی رایگان است لذا اگر سوالاتی در این خصوص داشتید با ما تماس بگیرید.

وکیل طلاق توافقی09122547699 – 44033677

 

 

منبع: طلاق توافقی بدون وکیل و مراحل آن



:: برچسب‌ها: طلاق توافقی بدون وکیل و مراحل آن ,
تاریخ : شنبه 30 ارديبهشت 1396
بازدید : 149
نویسنده : s.a
بر طبق ماده 1 آیین نامه تعرفه حق الوکاله و هزینه سفر وکلای دادگستری مصوب 1385 و همچنین ماده 19 لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب 1323، قرارداد حق الوکاله بین وکیل و موکل معتبر است. لذا هر آنچه وکیل و موکل در خصوص حق الوکاله توافق کنند ملاک عمل و معتبر می باشد. طلاق توافقی هم از این قاعده مستثناء نیست و هر آنچه بین وکیل طلاق توافقی و موکل توافق می شود مبنا آن است از این روست که ممکن است هر وکیل یا موسسه حقوقی قیمتی خاص خود را برای هر پرونده و طلاق توافقی اعلام کند.

گروه وکلای پارسای با توجه به این که به صورت تخصصی توسط وکلای خانم و آقا بیش از یک دهه است که بر امور خانواده (وکیل خانواده) تمرکز دارد و پرونده های متعدد و زیادی در این خصوص به ما مراجعه می کنند. دستمزد وکیل برای طلاق توافقی را نازلترین قیمت تعیین کرده است و در کمترین زمان ممکن که رویه دستگاه قضایی اجازه بدهد کار را به انجام می رسانند. برای اطلاع از هزینه وکیل برای طلاق توافقی (حق الوکاله طلاق توافقی) و هزینه های طلاق توافقی با ما تماس بگیرید.

طلاق توافقی و مهریه
توصیه می شود برای اطلاعات کامل در خصوص طلاق توافقی به لینک توضیحات کامل طلاق توافقی مراجعه شود و برای دانستن مزایای داشتن وکیل برای طلاق به این لینک و همچنین اطلاع از زمان انجام طلاق توافقی به این لینک مراجعه نمایید.
اگر به دنبال وکیل ارزان برای طلاق هستید و همچنین برای دانستن مراحل طلاق توافقی با وکیل و قیمت وکیل برای طلاق توافقی با ما تماس بگیرید.
مشاوره حقوقی طلاق توافقی رایگان است.

وکیل برای طلاق توافقی 09122547699

 

منبع: قیمت وکیل برای طلاق توافقی



:: برچسب‌ها: قیمت وکیل برای طلاق توافقی ,
تاریخ : شنبه 30 ارديبهشت 1396
بازدید : 159
نویسنده : s.a

همانطور که می دانید بر طبق ماده 1133 قانون مدنی و شرع، طلاق به دست مرد است اما مرد می تواند اجرای حق خود در طلاق را به همسرش یا هر شخص دیگری وکالت دهد این وکالت در طلاق یا همان حق طلاق به دو صورت است.

یکی این که به صورت شرط ضمن عقد در سند نکاحیه نوشته شود. دوم این که زوج (مرد) به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه می کند و وکالت در طلاق به همسرش یا دیگری بدهد اگر زوج خارج از کشور باشد می تواند به سفارت یا کنسولگری ایران مراجعه کند و وکالت در طلاق را به هر کس که تمایل داشته باشد اعطا کند. اما مورد شایع این است که مرد به همسرش وکالت در طلاق می دهد ولی همانطور که گفته شد زوج می تواند این وکالت در طلاق را به هر کس که بخواهد فرضا پدرش یا دوستش واگذار کند.

آنچه که در وکالت در طلاق (حق طلاق) اهمیت دارد حدود اختیارات است. به عنوان مثال مرد می تواند از سردفتر بخواهد که در وکالت قید کند طلاق در قبال بذل (بخشیدن) تمام مهریه باشد و یا نه می تواند وکالت در طلاق را با بذل هر مقدار از مهریه یا غیر آن قرار دهد. لذا در خصوص این پرسش که آیا با وکالت در طلاق امکان گرفتن مهریه وجود دارد؟ باید گفت که بستگی به حدود اختیارات وکیل در وکالت در طلاق دارد.

وکالت در طلاق اگر در ضمن عقد نکاح (سند ازدواج) شده باشد غیر قابل عزل از جانب مرد می باشد و اگر اعطای وکالت در طلاق در دفترخانه داده شده باشد می تواند بلا عزل و یا قابل عزل و یا مدت دار باشد که همه این موارد بستگی به مرد دارد که چه نوع وکالت در طلاقی بخواهد اعطا کند.

نمونه متن وکالتنامه حق طلاق با مهریه

نمونه متن وکالتنامه حق طلاق بدون مهریه

اگر زنی وکالت در طلاق از همسرش داشته باشد بدون نیاز به حضور شوهر در تمام مراحل و از طریق وکیل دادگستری می تواند با طلاق توافقی، به راحتی طلاق بگیرد. برای اطلاع بیشتر در خصوص مراحل طلاق با داشتن حق طلاق زن به لینک زیر مراجعه کنید.

پرسش دیگر در این خصوص وجود دارد این که آیا زن هم می تواند وکالت در طلاق به شوهر خود بدهد - یعنی عکس آنچه که در بالا گفته شد - در این مورد نیز مشکل حقوقی و قضایی وجود ندارد و زن می تواند با مراجعه به یکی از دفاتر اسناد رسمی به شوهر وکالت برای گرفتن وکیل به جهت مطلقه نمودن خود از قید زوجیت با وکالت بذل تمام یا قسمتی از مهریه را بدهد اگر چه که این وکالت کم دیده می شود ولی منع قانونی ندارد ولی مشکل این وکالت نامه ها که زوج، وکیل زوجه می شود آزمایش بارداری یا بکارت است که باز هم نیازمند حضور زوجه برای آزمایش بارداری و یا تست بکارت می باشد.

برای مشاوره حقوقی رایگان تلفنی و همچنین وکیل برای طلاق توافقی و اطلاع کامل از مراحل و هزینه ها با ما تماس بگیرید.

شماره های تماس: 44033677 - 44963487

 

منبع: حق طلاق زن



:: برچسب‌ها: حق طلاق زن , ,
تاریخ : شنبه 23 ارديبهشت 1396
بازدید : 153
نویسنده : s.a
طلاق توافقی چگونه است؟ - 5.0 از 5 از 5 آرا

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

 

برای گروهی از مردم که آشنایی کافی با مسائل حقوقی را ندارند و یا در نزدیکانشان سابقه طلاق وجود نداشته است سوال پیش می آید که طلاق توافقی چیست؟ و یا این که طلاق توافقی چگونه است؟ در خصوص این سوالات و همچنین طلاق توافقی به چه صورت است؟ اجمالا باید گفت که اصطلاح طلاق توافقی در قانون مدنی و قانون حمایت خانواده مصوب 1353 وجود نداشت ولی دادگاه خانواده آن را به عنوان خواسته دعوی پذیرفته بود که طلاقی است که زوجین برای طلاق اتفاق نظر دارند و اختلافی در خصوص جدایی و مسائل مربوط به آن مثل مهریه، نفقه، حضانت و ... ندارند اما با تصویب قانون حمایت خانواده 1391 و همچنین آیین نامه مربوط به آن این اصطلاح وجاهت بیشتری پیدا کرد.

در طلاق توافقی همه چیز وابسته به توافق زن و شوهر است هر گاه آن ها به عنوان آخرین راه حل، ادامه زندگی را به مصلحت خود یا فرزندان ندانند دادخواست طلاق توافقی تقدیم دادگاه می کنند. بدیهی است که وقتی زن و شوهر اصرار و توافق بر جدایی داشته باشند دادگاه ها نیز وسواس و حساسیت کمتری نشان می دهند زیرا اختلافی برای طلاق وجود ندارد پس از تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تمام دادخواست ها از جمله دادخواست طلاق توافقی از طریق این دفاتر ثبت می شوند که درخواست طلاق توافقی که باید در قالب دادخواست باشد چه توسط وکیل به جریان بیافتد و یا خود زوجین، مراجعه اولیه برای ثبت دادخواست به این دفاتر الزامی است یکی از محاسن این دفاتر الکترونیک قضایی این است که از شهر های بزرگ می توان برای سایر دادگاه های شهر های دیگر دادخواست داد مثلا می توان از اصفهان دادخواستی که در صلاحیت دادگاه تهران است را ثبت کرد.

مدارک لازم برای طلاق توافقی عبارت است از عقدنامه، شناسنامه زن و شوهر و کپی کارت ملی آن ها.

اگر وکالت در طلاق (حق طلاق) باشد وجود اصل وکالتنامه نیز الزامی است.

در طلاق توافقی تعیین تکلیف مهریه و حضانت فرزندان بستگی به توافق زن و شوهر دارد ممکن است توافق شده باشد که مهریه به زوجه پرداخت شود و یا این که مقداری از آن پرداخت و باقی مانده بذل گردد و یا این که توافق گردد زوجه مهریه را در قبال طلاق ببخشد همه این ها منوط به توافق زن و شوهر می باشد. حضانت فرزندان ملاقات و نفقه آن ها نیز بر همین منوال است و وابسته به توافق آن ها است.

در خصوص مراحل طلاق توافقی و هزینه های آن اگر سوالی داشتید می توانید با ما تماس بگیرید.

در صورت بودن وکیل، مراحل طلاق توافقی بدون حضور زوجین انجام می شود با توجه به این که چند سالی است که مشاوره طلاق توافقی اجباری شده است وکیل می تواند در صورت عدم تمایل زوجین، صورتجلسه مشاوره را امضاء نماید.

در خصوص مدت زمان طلاق توافقی هم در حال حاضر در شهر تهران در بیشتر شعبه های دادگاه خانواده کلیه مراحل آن کمتر از یک هفته انجام می شود.

پس از صدور رای دادگاه که مرسوم به گواهی عدم امکان سازش است زوجین 3 ماه مهلت و فرصت مراجعه به دفتر رسمی طلاق به جهت ثبت طلاق دارند و اگر در مهلت مذکور مراجعه نکنند رای دادگاه از درجه اعتبار خارج است.

در مورد اطلاعات کامل مراحل طلاق توافقی با داشتن حق طلاق به این لینک مراجعه نمایید.

وکیل برای طلاق توافقی      09122547699 - 44033677

 

منبع: طلاق توافقی چگونه است؟



:: برچسب‌ها: طلاق توافقی چگونه است؟ , طلاق توافقی چگونه , طلاق توافقی , وکالت در طلاق , درخواست طلاق توافقی , گواهی عدم امکان سازش , مدارک لازم برای طلاق توافقی , ,
تاریخ : شنبه 23 ارديبهشت 1396
بازدید : 132
نویسنده : s.a

همانطور که می دانید بر طبق ماده 1133 قانون مدنی و شرع، طلاق به دست مرد است اما مرد می تواند اجرای حق خود در طلاق را به همسرش یا هر شخص دیگری وکالت دهد این وکالت در طلاق یا همان حق طلاق به دو صورت است.

یکی این که به صورت شرط ضمن عقد در سند نکاحیه نوشته شود. دوم این که زوج (مرد) به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه می کند و وکالت در طلاق به همسرش یا دیگری بدهد اگر زوج خارج از کشور باشد می تواند به سفارت یا کنسولگری ایران مراجعه کند و وکالت در طلاق را به هر کس که تمایل داشته باشد اعطا کند. اما مورد شایع این است که مرد به همسرش وکالت در طلاق می دهد ولی همانطور که گفته شد زوج می تواند این وکالت در طلاق را به هر کس که بخواهد فرضا پدرش یا دوستش واگذار کند.

آنچه که در وکالت در طلاق (حق طلاق) اهمیت دارد حدود اختیارات است. به عنوان مثال مرد می تواند از سردفتر بخواهد که در وکالت قید کند طلاق در قبال بذل (بخشیدن) تمام مهریه باشد و یا نه می تواند وکالت در طلاق را با بذل هر مقدار از مهریه یا غیر آن قرار دهد. لذا در خصوص این پرسش که آیا با وکالت در طلاق امکان گرفتن مهریه وجود دارد؟ باید گفت که بستگی به حدود اختیارات وکیل در وکالت در طلاق دارد.

وکالت در طلاق اگر در ضمن عقد نکاح (سند ازدواج) شده باشد غیر قابل عزل از جانب مرد می باشد و اگر اعطای وکالت در طلاق در دفترخانه داده شده باشد می تواند بلا عزل و یا قابل عزل و یا مدت دار باشد که همه این موارد بستگی به مرد دارد که چه نوع وکالت در طلاقی بخواهد اعطا کند.

نمونه متن وکالتنامه حق طلاق با مهریه

نمونه متن وکالتنامه حق طلاق بدون مهریه

اگر زنی وکالت در طلاق از همسرش داشته باشد بدون نیاز به حضور شوهر در تمام مراحل و از طریق وکیل دادگستری می تواند با طلاق توافقی، به راحتی طلاق بگیرد. برای اطلاع بیشتر در خصوص مراحل طلاق با داشتن حق طلاق زن به لینک زیر مراجعه کنید.

پرسش دیگر در این خصوص وجود دارد این که آیا زن هم می تواند وکالت در طلاق به شوهر خود بدهد - یعنی عکس آنچه که در بالا گفته شد - در این مورد نیز مشکل حقوقی و قضایی وجود ندارد و زن می تواند با مراجعه به یکی از دفاتر اسناد رسمی به شوهر وکالت برای گرفتن وکیل به جهت مطلقه نمودن خود از قید زوجیت با وکالت بذل تمام یا قسمتی از مهریه را بدهد اگر چه که این وکالت کم دیده می شود ولی منع قانونی ندارد ولی مشکل این وکالت نامه ها که زوج، وکیل زوجه می شود آزمایش بارداری یا بکارت است که باز هم نیازمند حضور زوجه برای آزمایش بارداری و یا تست بکارت می باشد.

برای مشاوره حقوقی رایگان تلفنی و همچنین وکیل برای طلاق توافقی و اطلاع کامل از مراحل و هزینه ها با ما تماس بگیرید.

تماس: 44033677 - 09122547699 - 44963487

منبع: حق طلاق به زن



:: برچسب‌ها: حق طلاق به زن , حق طلاق , وکیل برای طلاق توافقی , وکالت در طلاق , نمونه متن وکالتنامه حق طلاق بدون مهریه , طلاق توافقی , مراحل طلاق با داشتن حق طلاق زن , ,
تاریخ : شنبه 16 ارديبهشت 1396
بازدید : 127
نویسنده : s.a

گروه وکلای پارسای تشکیل شده از جمعی از وکلای پایه یک دادگستری خانم و آقا است که بیش از ده سال است به صورت حرفه ای اشتغال به حرفه وکالت دارند از میان مسائل مختلف حقوقی، در طول این سالیان به صورت تخصصی پرونده های مرتبط با حقوق خانواده با موضوعات طلاق (یک طرفه و توافقی)، مهریه، تمکین، حضانت و ... فراوان داشته ایم و در این عرصه علم و تجربه را با هم آمیخته ایم.

مشاوره تلفنی در گروه وکلای پارسای برای عزیزانی که از تهران و حومه تهران و کرج تماس می گیرند رایگان می باشد.

اما با توجه به این که این وبلاگ به جهت پرونده های طلاق توافقی درست شده است اگر نیاز به وکیل برای طلاق توافقی در تهران و یا کرج داشتید با شماره تلفن های 09122547699 و 44033677 - 44963487 تماس حاصل کنید و از مراحل طلاق توافقی و هزینه های مربوط به آن اطلاع پیدا کنید.

با توجه به کثرت پرونده های خانوادگی و آشنایی با رویه قضایی کشور و مجتمع قضایی شهر تهران سعی می شود پرونده های طلاق توافقی در کمترین زمان ممکن در دادگاه ها و منصفانه ترین حق الوکاله انجام شود.

در این وبلاگ سعی شده است اطلاعاتی کامل در خصوص طلاق توافقی و مسائل مرتبط با آن در اختیار خوانندگان قرار گیرد اگر هر گونه ابهام یا سئوالی داشتید می توانید با ما تماس بگیرید.

تمامی مراحل طلاق توافقی از ابتدا و انتها در صورت تمایل، زوجین می توانند بدون حضور زن و شوهر باشد و توسط وکیل طلاق توافقی انجام شود.

توجه داشته باشید که مرحله ثبت طلاق در دفترخانه هم در صورت تمایل زوجین می تواند توسط وکیل انجام شود. همانطور که می دانید در پرونده های خانوادگی مثل طلاق توافقی گرفتن وکیل اجباری نیست اما بدیهی است که داشتن وکیل طلاق توافقی مزیت های بسیاری دارد اول این که نیازی به حضور ایشان نیست و بدیهی است کسانی که شاغلند لطمه ای به شغل ایشان وارد نمی شود دوم این که خیلی از افراد با مراحل دادگاه آشنا نیستند و محیط دادگاه خصوصا پرونده های طلاق برای ایشان اضطراب آور است و مهم تر این که تنش و اختلاف بین زوجین تشدید نمی شود.

شماره تماس وکیل برای طلاق توافقی در تهران و کرج    09122547699 - 44033677

 

منبع: وکیل برای طلاق توافقی



:: برچسب‌ها: وکیل برای طلاق توافقی , وکیل برای طلاق توافقی در تهران , طلاق توافقی , وکیل خانواده , وکیل طلاق , طلاق توافقی با وکیل , ,
تاریخ : شنبه 9 ارديبهشت 1396
بازدید : 206
نویسنده : s.a

هر چیزی که اصطلاحا مالیت داشته باشد می تواند با توافق به عنوان مهریه قرار گیرد اگرچه که امروزه بنا بر مصالحی از جمله کاهش ارزش وجه رایج در طول زمان، رایج شده است که سکه بهار آزادی به عنوان مهریه قرار گیرد اما هر چه زوجین به عنوان مهریه انتخاب کنند می توان برای پرداخت آن مدت قرار داد. مثلا فرض کنید مهریه 110 سکه تمام بهار آزادی در عقدنامه مندرج می شود ولی طرفین در همان عقدنامه یا توافق مکتوب دیگری مقرر می کنند تا 5 سال اول زندگی مشترک زوجه حق مطالبه آن را نداشته باشد.

چندی قبل با پرونده ای مواجه شدم که مدتی بعد از زندگی مشترک زوج سه دانگ منزل مسکونی خود را در ازای مهریه همسر به انتقال داده بود و ضمن اقرارنامه دریافت نیمی از مهریه، زوجه حق مطالبه نیمی دیگر از مهریه را تا 15 سال آینده از خود ساقط کرده بود. بگذریم ...

اما به غیر از این که مهریه می تواند مدت داشته باشد می تواند پرداخت آن موکول به داشتن استطاعت مالی مرد (زوج) گردد که در واقع همان مهریه عندالاستطاعه است به عبارت دیگر تعداد دقیق مهریه توافق شده در عقدنامه قید می گردد ولی زمانی زن مستحق دریافت آن است که استطاعت مالی زوج را اثبات نماید.

بحث مهریه عندالاستطاعه و عندالمطالبه در سال های اخیر با توجه به بخش نامه ثبتی ابلاغ شده به دفاتر رسمی ازدواج قوت گرفته است و سر دفتر ازدواج با توافق زوجین می تواند نوع مهریه را به جای عندالمطالبه، عندالاستطاعه بنویسید حتی می توان از کل مهریه بخشی را عندالمطالبه نوشت و بخش دیگر را عندالاستطاعه و در این خصوص نیز منعی وجود ندارد.

فرض کنید کل مهریه 300 سکه تمام بهار آزادی است که 110 سکه آن عندالمطالبه و باقی مانده عندالاستطاعه ...

بدیهی است که اگر مهریه عندالاستطاعه باشد زن در صورتی می تواند مهریه را دریافت کند که مالی به غیر از مستثنیات دین، به دادگاه یا اجرای ثبت برای توقیف معرفی کند البته این مال می تواند منقول مثل خودرو، وجه نقد در حساب بانکی و یا غیر منقول (ملک) باشد. اگر زوج کارمند باشد توقیف 4/1 یا 3/1 حقوق با توجه به فرزند داشتن او، امکان پذیر است آنچه در مهریه عندالاستطاعه اهمیت دارد این که اعمال ماده 3 قانون محکومیت های مالی (جلب) زوج وجود ندارد و دادخواست اعسار از پرداخت مهریه نیز در این جا معنایی ندارد.

زوجین با توافق حتی بعد از عقد هم می توانند مهریه را از عندالمطالبه به عندالاستطاعه و یا بالعکس تبدیل کنند.

علی رغم این که سر دفتران ازدواج در کشور ما عمدتا از صالحین و متدینین می باشند در زمان اجرای صیغه عقد نکاح و نگارش عقد نامه در خصوص عندالمطالبه یا عندالاستطاعه بودن مهریه به زوجین توضیح لازم را می دهند ولی در مواردی نادر دیده شده است که سر دفتر ازدواج که از آشنایان زوج بوده است بدون این که توضیح بدهد مهریه را در سند ازدواج عندالاستطاعه نوشته است و زوجه نیز چون اطلاعات حقوقی نداشته و یا نوشته را مطالعه نکرده صرفا امضاء کرده است.

 

منبع: مهریه عند الاستطاعه



:: برچسب‌ها: مهریه عند الاستطاعه , اعسار از پرداخت مهریه , عندالمطالبه , مهریه , مهریه 110 سکه تمام بهار آزادی , ,
تاریخ : شنبه 2 ارديبهشت 1396
بازدید : 2024
نویسنده : s.a

با توجه به این که در قانون حق طلاق در اختیار مرد است امتیاز بزرگی برای یک زن است که از شوهرش وکالت در طلاق (حق طلاق) اخذ نماید. گرفتن حق طلاق از مرد (دادن حق طلاق به زن) پیچیدگی خاصی ندارد و احتیاجی به مدارک ویژه ای به غیر از مدارک شناسایی و عقدنامه زوجین نیست اول از همه باید این را دانست که وکالت در طلاق که عده ای از مردم به آن حق طلاق می گویند باید به صورت سند رسمی و در دفترخانه تنظیم شده باشد.

وکالت در طلاقی که مرد به زن می دهد به دو صورت است یا در موقع انعقاد عقد نکاح توسط عاقد و با درج در عقدنامه از سوی مرد به زن داده می شود و یا این که پس از عقد، زوجین به دفتر اسناد رسمی که می تواند در هر کجای ایران مراجعه کنند و با دادن اصل عقد نامه، شناسنامه و کارت ملی به سر دفتر از او می خواهند که سند وکالت در طلاق تنظیم نماید.

توصیه می شود که زنانی که وکالت در طلاق از همسرانشان می گیرند کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی زوج را نیز به انضمام اصل وکالتنامه در اختیار داشته باشند.

اگر اصل وکالتنامه وکالت در طلاق که به زن داده شده است گم یا پاره شود، نگران نباشید، می توانید با ارائه مدارک شناسایی به همان دفترخانه مراجعه کنید و رونوشت اخذ نمایید.

آنچه بسیار اهمیت دارد متن وکالت در طلاق است متاسفانه بسیاری از وکالت در طلاق های اخذ شده توسط زنان مخصوصا مواردی که در ضمن عقد در سند ازدواج داده شده است ناقص است و در عمل و در مقام اعمال آن دچار مشکل می شوند. در این نوشته دو لینک گذاشته شده است که توصیه می شود هر دو آن ها را به دقت مطالعه کنید تا اولا اطلاعات کاملی در خصوص وکالت در طلاق یا همان حق طلاق زوجه داشته باشید و ثانیا متن کامل وکالت در طلاق را در اختیار داشته باشید.

نمونه کامل متن وکالت در طلاق بدون مهریه

نمونه کامل متن وکالت در طلاق همراه با مهریه

آگاه باشید که برای گرفتن طلاق از طریق وکالت در طلاق باید به وکیل دادگستری برای اعمال آن مراجعه کرد.

مراحل طلاق از طریق وکالت در طلاق

اگر سوالی در خصوص وکالت حق طلاق زوجه داشتید و یا برای اعمال آن نیازمند وکیل و یا مشاوره حقوقی می باشید با ما تماس بگیرید.

شماره های تماس : 44033677 - 44963487 - 09122547699

 

منبع:  مدارک مورد نیاز برای گرفتن حق طلاق زن

 


:: برچسب‌ها: مدارک مورد نیاز برای گرفتن حق طلاق زن , حق طلاق زوجه , حق طلاق , وکالت حق طلاق زوجه , طلاق از طریق وکالت در طلاق , ,

جمعی از وکلای پایه یک دادگستری خانم و آقا با بیش از 10 سال سابقه وکالت حرفه ای با تخصص های گوناگون گرد هم آمده اند و آماده ی ارایه خدمات تخصصی اعم از مشاوره حقوقی و قبول وکالت در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانوادگی و قراردادها می باشند. ساعت کار دفتر شنبه تا چهارشنبه 10 صبح الی 7 عصر می باشد. مشاوره تلفنی - برای هر نفر یک سوال - رایگان است اما برای وکالت یا مشاوره حضوری با تلفن های دفتر تماس حاصل کنید تا با توجه به فوریت های حقوقی، نزدیکترین وقت مشاوره برای شما تعیین گردد. 44963487 -44033677

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بهترین وکیل دعاوی خانواده در تهران و آدرس parsayvokala.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com