عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 21 اسفند 1395
بازدید : 191
نویسنده : s.a

برای مشاوره با وکیل برای طلاق توافقی با شماره های زیر تماس بگیرید.

44033677 - 44963487

1-    گرفتن وکالت در طلاق از مرد به دو روش امکان پذیر است یا به صورت شرط ضمن عقد نکاح که در سند ازدواج درج می شود و یا به صورت مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی و اخذ وکالت در طلاق از زوج.

2-    اگر وکالت در طلاق در ضمن عقد نکاح (سند ازدواج) باشد چون به اصطلاح حقوقی عقد ازدواج دائم، عقد لازم است وکالت مذکور قابل عزل نیست به عبارت دیگر مرد (موکل) نمی تواند زن (وکیل) را عزل نماید.

3-    اگر وکالت در طلاق بعد از عقد، و در دفترخانه به زوجه یا شخص دیگری داده شود از سوی مرد قابل عزل است مگر این که مدت داشته باشد و تا مدت مشخص مرد حق عزل را از خود ساقط کرده باشد و یا این که در ضمن عقد لازمی وکالت اخذ شده باشد. مرسوم است که در خود وکالت در طلاق، قابلیت عزل و یا عدم عزل و یا مدت آن را درج می کنند.

4-    داشتن وکالت طلاق یا همان تعبیر عامیانه وکالت حق طلاق از سوی مرد به زن به منزله این نیست که مرد دیگر نمی تواند همسرش را طلاق بدهد.

5-    مرد می تواند وکالت در طلاق را به غیر از همسرش نیز واگذار نماید فرض کنید مردی مقیم خارج از کشور است، و برادرش در ایران از طریق وکالتی که در سفارت یا کنسولگری ایران در کشور محل اقامت تنظیم کرده، وکالت در طلاق همسرش را می دهد.

6-    هیچ کسی از جمله زن که از مرد وکالت در طلاق دارد نمی تواند بدون وکیل دادگستری وکالت را اعمال نماید به عبارت دیگر کسی می تواند در دادگاه وکالت کند که وکیل دادگستری باشد. در وکالت در طلاقی که مثلا زن از شوهر دارد، برای اعمال آن باید از طریق انتخاب وکیل دادگستری اقدام نماید در این راستا زن با وکالت در طلاق به وکیل دادگستری مراجعه می کند و بر طبق حدود اختیارات وکالتنامه، برای شوهر وکیل انتخاب می کند و وکیل، وکیل مع الواسطه شوهر می شود.

منبع: وکالت در طلاق



:: برچسب‌ها: وکالت در طلاق , وکالت حق طلاق , حق طلاق , مشاوره با وکیل , مشاوره با وکیل برای طلاق توافق , ,
تاریخ : شنبه 14 اسفند 1395
بازدید : 181
نویسنده : s.a

برای مشاوره حقوقی خانواده با شماره های زیر تماس بگیرید.

44963487 - 44033677

دیده شده است که در کلام و بعضا در فضای مجازی از اصطلاح طلاق تفاوقی استفاده می شود که کاملا غلط است چه از جنبه لغوی و چه از جنبه قانونی اگر چه منظور گوینده طلاق توافقی است.

اما طلاق تفاهمی بیشتر از قبلی شنیده می شود و سئوال می شود که طلاق تفاهمی چیست؟

که از نظر معنی درست است ولی بهتر است از اصطلاح طلاق توافقی استفاده شود، تا قبل از تصویب قانون حمایت خانواده جدید، اصطلاح مذکور هیچ وقت در قوانین ایران سابقه نداشته است اما رویه قضایی آن را پذیرفته بود ولی با تصویب قانون پیش گفته ترکیب طلاق توافقی وجاهت بیشتری پیدا کرد لذا آن چه رایج است و در قانون حمایت خانواده جدید، رویه دادگاه ها و دادنامه ها نوشته می شود همان طلاق توافقی است که این نوع طلاق در واقع طلاق خلع است اگر چه که می تواند به صورت طلاق رجعی هم باشد اما آن چه رایج است این است که زن مقداری از مهریه و یا هر مال منقول و غیر منقول خود را به هر میزان که مورد توافق زوجین باشد. در مقابل طلاق به شوهر بذل کند که در این حالت نوع طلاق خلع می شود.

حالا اگر زوجین مورد نظر، دفعه اولی باشد که از هم جدا می شوند طلاق می شود خلع نوبت اول.

همانطور که گفته شد طلاق توافقی می تواند از نوع طلاق رجعی باشد اگر چه بسیار نادر است مثل این که زن و شوهر برای طلاق با هم توافق داشته باشند و زن چیزی را برای طلاق نبخشد و مرد حقوق مالی او از جمله مهریه را کاملا پرداخت نماید.

اگر گواهی عدم امکان سازش از نوع طلاق رجعی باشد پس از پایان عده 3 ماهه (سه طهر) طلاق ثبت می شود و در این مدت شوهر حق رجوع دارد مگر این که زن طلاق داده شده در طلاق توافقی باکره یا یائسه باشد که در این صورت طلاق بائن است و امکان رجوع نیست.

پس بهتر است به جای مراحل طلاق تفاهمی و شرایط طلاق تفاهمی، اصطلاح رایج تر مثل مراحل طلاق توافقی و شرایط طلاق توافقی استفاده شود.

 

منبع: مراحل طلاق توافقی - طلاق توافقی مراحل



:: برچسب‌ها: مراحل طلاق توافقی , طلاق توافقی مراحل , شرایط طلاق توافقی , مشاوره حقوقی خانواده , طلاق توافقی , مراحل طلاق تفاهمی , ,
تاریخ : شنبه 7 اسفند 1395
بازدید : 200
نویسنده : s.a

اگر ابهامی یا سوالی باقی مانده بود با وکلای پایه یک گروه پارسای تماس بگیرید.

 44033677 - 44963487

با توجه به این که زن و شوهر در مورد طلاق، موارد مالی و غیر مالی مرتبط با زوجیت با یکدیگر توافق دارند، نیازمند رسیدگی طولانی و با وسواس در دادگاه نمی باشد و دادگاه های خانواده معمولا موضعی سهل گیرانه در این خصوص دارند اما مدت زمان طلاق توافقی با توجه به آنچه که گفته شد بسیار کم است ولی رویه دادگاه های شهر های مختلف ایران یکسان نیست و زمان قطعی را در این مورد نمی توان پیش بینی کرد. در شهر تهران نیز مجتمع های قضایی مختلف و شعبه های متفاوت دادگاه خانواده مشی مخصوص به خود را دارند ولی در حال حاضر در اکثر شعبه های خانواده تهران روند طلاق توافقی از ابتدا یعنی ثبت دادخواست در دفتر خدمات الکترونیک قضایی تا صدور رای (گواهی عدم امکان سازش) کمتر از یک هفته و معمولا 3 الی 4 روز توسط وکیل انجام می پذیرد. اگر زن و شوهر بدون داشتن وکیل بخواهند مراحل طلاق توافقی را انجام دهند از یک هفته الی ده روز طول می کشد.

اما در مقام پاسخ به این سوال که طلاق توافقی چه مدت طول می کشد جزئیاتی نیز موثر است مثلا خوب است که بدانید معمولا از بیست و پنجم هر ماه تا اول ماه بعد، دادخواست طلاق توافقی و یا هر دادخواست دیگری ثبت شود، به دلیل آماری که هر شعبه باید ارائه کند پرونده ارجاع نمی شود. بنابراین مدت زمان طلاق توافقی اگر دادخواست در پنج روز آخر ماه ثبت گردد طولانی تر می شود.

در مورد پرونده های طلاق توافقی که زن و شوهر دارد بعضی از شعب حساسیت بیشتر نشان می دهند و در بیشتر شعبه های خانواده تهران مرسوم است که از دفترخانه ای که وکالت در طلاق اخذ شده است در خصوص صحت و سقم آن و مدت اعتبار استعلام می شود البته این استعلام دستی است به این صورت که اگر دفترخانه مورد نظر همان شهر باشد می توان در یک روز با مراجعه به دفترخانه جواب استعلام دادگاه را اخذ کرد اما اگر دفتر خانه ای که وکالت در طلاق از آن جا گرفته شده است در شهر دیگر باشد بدیهی است که و صدور رای بیشتر طول می کشد مگر این که ضمن عقد نکاح یعنی در سند ازدواج درج شده باشد که در این حالت نیازی به استعلام نیست.

اما متاسفانه بعضی از وکالت های در طلاق به ویژه آن هایی که ضمن عقد و در سند ازدواج از شوهر اخذ شده است دارای نواقصی است و مهم ترین آن ها که مرتبط با این بحث طلاق توافقی چند روز طول میکشد این است زن از شوهر در وکالت در طلاق در اسقاط حق تجدید نظر و فرجام خواهی را ندارد. بعضی از شعب خانواده در این مورد حساسیت ویژه نشان می دهند و اگر در وکالتنامه عبارت مذکور وجود نداشته باشد رای صادر می گردد ولی قطعیت آن موکول به 44 روز بعد خواهد شد یعنی این که امکان ثبت طلاق در این مدت میسر نمی باشد.

به نظر می رسد کسانی که در پی دانستن این هستند که توسط وکیل طلاق توافقی چند روز طول میکشه؟، جواب خود را دریافت کرده باشند.

 

منبع: طلاق توافقی چقدر زمان می برد؟



:: برچسب‌ها: طلاق توافقی چقدر زمان می برد؟ , وکالت در طلاق , طلاق توافقی چند روز طول میکشه؟ , طلاق توافقی چند روز طول میکشد , مراحل طلاق توافقی , طلاق توافقی , ,

جمعی از وکلای پایه یک دادگستری خانم و آقا با بیش از 10 سال سابقه وکالت حرفه ای با تخصص های گوناگون گرد هم آمده اند و آماده ی ارایه خدمات تخصصی اعم از مشاوره حقوقی و قبول وکالت در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانوادگی و قراردادها می باشند. ساعت کار دفتر شنبه تا چهارشنبه 10 صبح الی 7 عصر می باشد. مشاوره تلفنی - برای هر نفر یک سوال - رایگان است اما برای وکالت یا مشاوره حضوری با تلفن های دفتر تماس حاصل کنید تا با توجه به فوریت های حقوقی، نزدیکترین وقت مشاوره برای شما تعیین گردد. 44963487 -44033677

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بهترین وکیل دعاوی خانواده در تهران و آدرس parsayvokala.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com